سرعت گرفتن چرخ‌های اقتصاد کشور در دولت یازدهم

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به تحولات اقتصاد کشور و سرعت گرفتن این تغییرات در سه سال اخیر گفت: در حال حاضر کشور، صحنه تولید و فعالیت است و صندوق های بازنشستگی بخشی از این صحنه هستند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از ستاد خبری گردهمایی صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی، محمد شریعتمداری، امروز (یکشنبه) در آیین افتتاح نمایشگاه «صندوق‌های بازنشستگی، پیشران توسعه ملی» اظهارداشت: این نمایشگاه، نشانگر بخش عظیمی از دستاوردهای کارشناسان، مهندسان، صنعت گران و کارگران عرصه صنعت و اقتصاد است.
شریعتمداری با اشاره به اینکه در ایام شکوفایی مجدد اقتصاد ایران قرار داریم، تصریح کرد: هم‌اکنون با پشت‌سر گذاشتن رکودهای تاریخی به دلیل فشار دشمن، تحریم‌های متمادی ظالمانه در سایه تلاش و کوشش سرداران عرصه سیاست خارجی، حمایت رئیس جمهوری و هدایت های رهبر انقلاب، آرامش به کشور بازگشته است.
وی افزود: صحنه اقتصاد این کشور برای کسب و کار و تلاش و کوشش فراهم شده و در این باره پروژه‌های عظیمی را در کشور پیاده‌سازی کرده‌ایم؛ از جمله این پروژه‌های عظیم؛ تحول در حوزه کشاورزی، آب، گازرسانی به مناطق محروم، اجرای طرح‌های متعدد ریلی و هوایی است.
معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان اینکه، کشور صحنه تولید و فعالیت است، گفت: سیاست کلان در حوزه اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از توان داخلی و نیروی انسانی باعث شده تا چرخ‌های اقتصاد با سرعت بیشتر به حرکت درآید.
وی تصریح کرد: ابرچالش هایی چون رشد منفی اقتصاد، بی ثباتی در بازار ارز و تورم ۴۰ درصدی مشکلات و چالش‌های اقتصاد ایران بود که این ابرچالش ها پشت سر گذاشته شده است. اکنون دولت یازدهم سطح اشتغال را به ۷۰۰ هزار نفر در سال رساند و بیمه شدگان جدید گواه بر صحت این مدعا هستند. اما حقیقت این است که همچنان باید با عزم راسخ برای سازندگی در حرکت باشیم.
شریعتمداری تاکید کرد: باید برای ایجاد ثبات در فضای داخل و روابط خارجی تلاش کنیم و ارتباطات بین المللی ما برای ارتباطات بین المللی با تامین حداکثر منافع همراه باشد.

عکس: خبرگزاری آنا