فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردهای اقتصادی صندوق ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نمایشگاه «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی» فرصت مناسبی برای نشان دادن توانایی ها و دستاوردهای اقتصادی صندوق‌ها بود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی ربیعی در آیین اختتامیه نمایشگاه «صندوق‌های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی» با اعلام این مطلب اظهار داشت: هدف از برگزاری این نمایشگاه نشان دادن دستاوردهای اقتصادی صندوق ها، پس از به نتیجه رسیدن اتفاقات مثبت بسیاری بود که در این حوزه صورت گرفته بود و نیاز بود تا این دستاوردها معرفی شوند. ضمن اینکه برگزاری این نمایشگاه نشان دهنده تلاش ما برای شفاف سازی امور است.
ربیعی تصریح کرد: پس از برجام و افزایش تعاملات بین المللی اتفاقات بسیار زیادی در حوزه سرمایه گذاری ها رخ داد که به تدریج این برنامه ها اعلام می‌شود.
وی با اشاره به سرمایه گذاری های قابل توجه در شرکت های حمل و نقل وابسته به صندوق های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بخش کشتی سازی در دولت گذشته قراردادی با کشور کره منعقد شده بود که بخش زیادی از سرمایه ایران در این قرارداد سوخت شد، اما خوشبختانه در دولت جدید این قرارداد مشروط بر ورود فناوری و ساخت در داخل احیا و اجرایی شد.
ربیعی ادامه داد: در حوزه حمل و نقل ریلی نیز قرارداد خرید ۸۶ واگن برای شرکت حمل و نقل ریلی رجا وابسته به تامین اجتماعی در داخل امضا شد. همچنین مذاکراتی برای نوسازی واگن های این شرکت با شرکت های واگن سازی خارجی مشروط بر ورود فناوری به داخل کشور صورت گرفته و به زودی ناوگان شرکت رجا نوسازی می شود.
وی یادآور شد: در حوزه حمل و نقل هوایی نیز وضعیت شرکت هواپیمایی آسمان در دوران تحریم ها به جایی رسید که این شرکت در شرایطی تنها با سه فروند هواپیما فعالیت می کرد؛ اما، امروز خوشبختانه مذاکرات خوبی در زمینه خرید هواپیما برای این شرکت انجام شده است. ضمن اینکه مذاکراتی با شرکت روسی – انگلیسی سوخو برای اجاره هواپیما نیز درحال انجام است. امروز، در حال نهایی کردن قراردادهای بزرگی هستیم که می تواند صنعت هوایی کشور را متحول کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فعالیت چهار صندوق بازنشستگی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ارزش دارایی های چهار صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تامین اجتماعی، صندوق فولاد و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان صندوق های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است.