صندوق های بازنشستگی شفاف ترین بخش عمومی اقتصاد ایران

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: صندوق های بازنشستگی، شفاف ترین بخش عمومی اقتصاد ایران هستند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، حجت الله میرزایی، در آیین اختتامیه نمایشگاه «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی» که در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: صندوق های بازنشستگی، چیزی برای پنهان کردن ندارند و همه ظرفیت ها، قراردادها و صورت های مالی آن ها به روز و شفاف است و اساساً صندوق های بازنشستگی، شفاف ترین بخش عمومی اقتصاد ایران هستند.
میرزایی با تاکید بر اینکه برای نخستین بار صورت های مالی ۴۰۰ بنگاه اقتصادی وابسته به صندوق های بازنشستگی در بورس عرضه شده است، گفت: از میان ۱۰۰ بنگاه شفاف حاضر در بورس کشور، ۳۳ بنگاه مربوط به صندوق‌های بازنشستگی است.
وی افزود: اگرچه صندوق‌ها بخش عمومی اقتصاد کشور هستند، اما همانند بخش خصوصی در بازارهای رقابتی حضور دارند و از قواعد و مقررات یکسان پیروی می کنند و در فرایند مناقصات و مزایده‌ها حضور دارند.
میرزایی نرخ بازدهی صندوق‌های بازنشستگی را از متوسط نرخ رشد اقتصادی بالاتر دانست و افزود: این نهادها حتی در زمینه بهره وری نیز از سایر بنگاه ها بالاتر هستند.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه سه روزه «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه ملی» تصریح کرد: این نمایشگاه با تلاش مجموعه بزرگی متشکل از ۲۲ هلدینگ و ۴۰۰ بنگاه اقتصادی وابسته به صندوق های بازنشستگی برگزار شد تا ظرفیت های موجود در این حوزه به مخاطبان عرضه شود.
معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اظهار داشت: این نمایشگاه با حضور فعال و گسترده اهالی کسب و کار، سازندگان، پیمانکاران و تامین کنندگان مالی برگزار شد.
میرزایی تاکید کرد: قرار نیست صندوق های بازنشستگی جانشین بخش خصوصی باشند؛ بلکه این بنگاه‌ها مکمل بخش خصوصی خواهند بود.