به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام شد؛

نشست مدیر صندوق بازنشستگی کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان

نشست مدیر صندوق بازنشستگی کهگیلویه و بویراحمد با مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این استان به مناسبت هفته دفاع مقدس، برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کهگیلویه وبویر احمد، به مناسبت هفته دفاع مقدس مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کهگیلویه و بویر احمد با مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ، جلسه ای مشترک برگزار کردند.

«محمد تقی جلیلی بهابادی» مدیر صندوق بازنشستگی استان،ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و آرزوی سلامتی و تندرستی برای همه خادمان جمهوری اسلامی ایران، هفتۀ دفاع مقدس را فرصت مغتنمی  برای بازشناسی خلق حماسۀ عظیمی دانست که با ایثار و فداکاری و رشادت فرزندان غیور و برومند این مرز و بوم، افسانۀ شکست ناپذیری قدرت‌های طاغوتی و سلطه‌گر را باطل و برتری ایمان و اراده را به‌عنوان یکی از راهبردهای اصلی جنگ و عبرت‌های بزرگ تاریخ معاصر برای تمام جهانیان اثبات کرد.

در ادامه با بیان اینکه هشت‌ سال دفاع ‌مقدس یکی از مقاطع مهم و حساس تاریخی شگرف، آموزنده و الهام‌بخش است که هرگز نباید اجازه داد، گرد غفلت و غبار فراموشی آن را فرابگیرد.

وی افزود:آمار ایثارگران صندوق بازنشستگی کشوری استان کهگیلویه وبویر احمد از بین ۱۵۰۰۰ بازنشسته ۵۰۴۳ نفر می باشد که نشان از نقش پر رنگ،حماسه و دلاوری مردم غیور این استان می باشد و ما باید قدردان این عزیزان ایثارگر باشیم.

در ادامه جلیلی بهابادی به خدمات انجام شده به ایثارگران از جمله تجلیل و قدردانی از خانواده ایثارگر،جمع آوری اطلاعات ایثارگری از دستگاه ها و بنیاد شهید و امور ایثارگران و رفع خطای احکام و صدور احکام ایثارگری و سرزنی به خانواده های شهدا و ایثارگر اشاره کرد.

«سرهنگ سلمان خواست خدایی»مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ضمن تبریک آغاز امامت حضرت مهدی(عج)و هفته دفاع مقدس از خدمات انجام شده به خانواده ی ایثارگران صندوق بازنشستگی کشوری مدیریت استان قدردانی کرد.

وی افزود: مردم استان از ابتدا تا انتهای دفاع مقدس نقش پر رنگی در عرصه‌ها و نبرد‌های مختلف و یگان‌های مختلف از آذربایجان تا کردستان و از کرمانشاه تا ایلام و مهمتر از همه در خوزستان و جبهه‌های جنوبی حضور حماسی داشتند.

خواست خدایی افزود:نیرو‌های استان در لشکر ۱۹ الفجر و المهدی و سایر تیپ و لشکر حضور داشتند و پس از عملیات و الفجر ۸، آنهادر قالب تیپ ۱۵ امام حسن (ع) سازماندهی شدند که درعملیات کربلای ۱ و بازپس گیری شهر مهران، حضور فعال داشتند واز نیرو‌های عمل کننده بودند.پس از شرکت در عملیات کربلای یک و فتح مهران، اقدام به تأسیس تیپ مستقل ۴۸ فتح نمودند که کلیه مسئولان و واحد‌ها وگردان‌های آن رزمندگان استان بودند که پس از ساماندهی، در عملیات کربلای ۴، کربلای ۵، کربلای ۱۰، بیت المقدس ۲ و بیت المقدس ۴ از جمله یگان‌های خط شکن بودندکه علاوه بر حضور در عملیات‌های بزرگ یاد شده و تک پد خندق، در خطوط پدافندی سراسر مرز پرگهر ومقدس حضور مقتدرانه داشتند.

و در آخر این نشست مقرر شد که جلسه ای مشترک با جانبازان و ایثارگران برای جمع آوری خاطرات دوران جنگ و اسارت برگزار شود و کتابی به عنوان خاطرات بازنشستگان ایثارگر پس از جمع آوری اطلاعات تهیه و چاپ شود.