ضرورت همراهی رسانه ها و نخبگان برای تولید دانش در امر خیر

دبیر علمی نخستین همایش خیر ماندگار گفت: این همایش ملی در شش زمینه منتخب مدیریت، اقتصاد، جامعه، فرهنگ، آموزش و فقه و حقوق برگزار ‌شده و نیازمند همراهی و همدلی نخبگان، دانشگاهیان، پژوهشگران و اصحاب خبر و رسانه است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت‌الله موسی‌پور، افزود: ما در این همایش علاوه بر دریافت مقالات، تجربه‌ها و ایده‌های نو در این عرصه را نیز پذیرش کرده و مورد داوری قرار دادیم.
موسی‌پور با بیان این که این همایش به نوعی یک همایش بین بخشی قلمداد می‌شود، اظهار داشت: به جرأت می‌توان گفت همایش خیر ماندگار، نخستین همایشی است که در این موضوع با این گستره دانشگاهی، علمی پژوهشی و همچنین نهادهای خیریه و انجمن‌های علمی برگزار می‌شود.
دبیرعلمی نخستین همایش ملی خیر ماندگار از همکاری دانشگاه‌های امام صادق (ع)، تربیت مدرس،‌ فرهنگیان،‌ علم و فرهنگ و دانشگاه اصفهان برای برگزاری این همایش خبر داد و گفت: علاوه بر همکاری پنج قطب دانشگاهی کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی، سازمان بهزیستی کشور، انجمن علمی مدیریت دولتی ایران، انجمن علوم مدیریت ایران، بنیاد دانشگاه تهران، انجمن جامعه‌شناسی ایران، سازمان بهزیستی کشور، بنیاد خیریه سماوات الغدیر و شبکه ملی مؤسسات خیریه و نیکوکاری نیز بنیاد خیریه راهبری آلاء را در برگزاری این همایش همراهی ‌کردند.
موسی‌پور بازه زمانی برگزاری همایش خیرماندگار را به صورت دو سالانه عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم در همایش بعدی زمینه گسترش حوزه‌های همایش را در بعد بین‌المللی و دیگر عرصه‌های حوزه امر خیر فراهم کنیم.
وی همچنین از نمایه شدن این همایش در ISI و CIVILICA خبر داد و افزود: نخستین همایش ملی خیرماندگار حرکتی است، برگرفته از دغدغه لزوم تولید دانش در زمینه امر خیر و بر همین اساس نیازمند همراهی و همدلی نخبگان، دانشگاهیان، پژوهشگران و اصحاب خبر و رسانه است.

خبرنگار: مینا شیروانی
عکس: بنیاد آلاء