همکاری مشترک صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان فنی و حرفه ای کشور

صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با هدف پر کردن اوقات فراغت، مهارت آموزی و کمک به اشتغال بازنشستگان کشوری و فرزندان آن ها در قالب یک تفاهم نامه با هم همکاری می کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، حسین نوابخش، نماینده صندوق بازنشستگی کشوری در اجرای این تفاهم نامه مشترک، اظهار داشت: این تفاهم نامه برای چهار سال و با هدف پر کردن اوقات فراغت بازنشستگان عزیز کشوری، آموزش تخصصی و مهارت آموزی، استفاده از ظرفیت های بازنشستگان متخصص به عنوان مربی آموزشگاه های فنی حرفه ای، کمک به اشتغال فرزندان بازنشستگان و برون سپاری برخی از فعالیت های سازمان فنی و حرفه ای به کانون های بازنشستگی، بین صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان آموزش فنی و حرفه ای اجرا می شود.
نوابخش با بیان اینکه این تفاهم نامه مشترک در ۱۲ بهمن ماه امسال امضاء و پس از آن به تمام استان های کشور ابلاغ شده، تصریح کرد: بازنشستگان کشوری و فرزندان آن ها می توانند از طریق کانون های بازنشستگی یا مراجعه به ادارات فنی و حرفه ای سراسر کشور از خدمات سازمان فنی و حرفه ای استفاده کنند.
وی افزود: دوره های آموزشی شامل همه دوره های تعریف شده سازمان فنی و حرفه ای است که به صورت رایگان به بازنشستگان ارائه می شود؛ در صورت تقاضای بازنشستگان برای دریافت گواهی معتبر که قابلیت بین المللی دارد، تنها هزینه صدور مدرک از آن ها دریافت می شود.
نوابخش با بیان اینکه برای اجرای این تفاهم نامه شش ماه فعالیت کارشناسی انجام شده است، گفت: از یک ماه پیش و هم زمان با تهیه و تدوین این تفاهم نامه، طرح در هشت استان کشور شامل خراسان رضوی، فارس، کرمان، یزد، اصفهان، سیستان و بلوچستان، مازندران و آذربایجان شرقی به صورت آزمایش اجرا و اثرات مثبت اجرای آن در تفاهم نامه نیز منعکس شد.
وی با اشاره به محورهای اصلی این تفاهم نامه، گفت: ارائه بیمه مسوولیت مدنی حوادث کارآموزان، برگزاری دوره های آموزشی اختصاصی و مورد نیاز بازنشستگان و در نهایت ارائه مدرک و گواهی معتبر از سوی سازمان فنی و حرفه ای به بازنشستگان و فرزندان آن ها در صورت موفقیت در آزمون های علمی و عملی سازمان از جمله محورهای این تفاهم نامه است.
نوابخش با تاکید بر اینکه اجرای این تفاهم نامه در گروی همکاری مدیریت های استانی صندوق بازنشستگی کشوری، ادارات سازمان آموزش فنی و حرفه ای در استان ها و همچنین کانون های بازنشستگی است، گفت: تلاش صندوق بازنشستگی کشوری استفاده از تمام ظرفیت های بازنشستگان از جمله کانون های بازنشستگی است تا در جهت تغییر ذهنیت جامعه و خود بازنشستگان نسبت به این دوران و ایجاد بازنشستگی پویا گام اساسی برداشته شود.
نماینده صندوق بازنشستگی کشوری در اجرای تفاهم نامه مشترک با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تاکید کرد: اجرای دوره های آموزشی در مراکز فنی و حرفه ای انجام می شود اما در صورت نیاز و اعلام نمایندگی های صندوق در استان ها و هماهنگی با ادارات استانی سازمان فنی و حرفه ای، این دوره ها می تواند در خانه های امید بازنشستگان نیز برگزار شود.
نوابخش اظهار داشت: قرار است ابتدای هفته آینده، همایشی دو روزه در تهران، برای هماهنگی و انسجام بخشی در اجرای این تفاهم نامه کشوری با حضور ۳۰ نفر از مدیران استانی صندوق بازنشستگی کشوری، ۳۰ نفر از مدیران کل سازمان فنی و حرفه ای در استان ها و ۳۰ نفر از روسای کانون های بازنشستگی برگزار شود.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور
عکس: همشهری محله