بازنشستگی پویا هدف بزرگ صندوق بازنشستگی کشوری است

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ایجاد دوران بازنشستگی پویا از اهداف بزرگ صندوق بازنشستگی کشوری است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، عباس رشیدی، در گردهمایی مدیران استانی صندوق بازنشستگی کشوری و روسای شورای موقت کانون های بازنشستگی سراسر کشور در تهران، تاکید کرد: ایجاد دوران بازنشستگی پویا از اهداف بزرگ صندوق بازنشستگی کشوری است و بدون ایجاد پویایی در این دوران، سایر اهداف و برنامه های مرتبط با این عزیزان به نتیجه نمی رسد.
رشیدی با اشاره به رویکرد علمی و تخصصی این صندوق در حوزه فرهنگی، گفت: اثربخشی در این حوزه نیازمند زمان است و با سرعت نمی توان منتظر نتیجه بود. بنابراین، برای فعالیت های حوزه فرهنگی از جمله بیمه تکمیلی درمان، ورزش، آموزش های بازنشستگی و تغذیه از متخصصان مرتبط استفاده شده است.
رشیدی با اشاره به جشنواره ورزشی بازنشستگان، زمان برگزاری آن را ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۶ اعلام کرد و گفت: این جشنواره با اهدافی چون توسعه فرهنگ ورزش در جامعه هدف، کاهش فقر حرکتی در میان بازنشستگان، ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش هزینه های درمانی در این دوران از سه سال پیش آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در پنج رشته شنا، دارت، تیراندازی با تفنگ بادی، شطرنج و تنیس روی میز برگزار می شود، تصریح کرد: انتظار صندوق بازنشستگی کشوری برای برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان، برگزاری سراسری این رخداد در کل کشور و پس از آن، تبدیل شدن جشنواره به یک المپیاد ورزشی بزرگ برای بازنشستگان است.
رشیدی یادآور شد: برای اجرای جشنواره ورزشی بازنشستگان در استان ها، اجرای کار به کمیته ای شامل مدیر صندوق بازنشستگی استان، رئیس یا نماینده شورای موقت کانون های بازنشستگی و یک نفر کارشناس ورزشی محول شده است.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور
عکاس: راحله شیخ