رضایت ۸۰ درصدی دستگاه های اجرایی از سامانه اینترنتی پرداخت مستقیم حقوق

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری از ابراز رضایت ۸۰ درصدی دستگاه های اجرایی سراسر کشور از سامانه اینترنتی پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان کشوری خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، حسین بخشی زاده با اعلام این خبر گفت: با انجام نظرسنجی از دو هزار دستگاه اجرایی سراسر کشور، به منظور سنجش اثربخشی اجرای سامانه اینترنتی پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان کشوری، بیش از ۸۰ درصد دستگاه های اجرایی از این سامانه ابراز رضایت کردند.
بخشی زاده با بیان اینکه در طرح پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان کشوری پیش از شهریور ۹۵، اطلاعات به صورت فیزیکی مبادله می شد، گفت: از شهریور امسال با انجام تغییرات در سامانه پرداخت مستقیم حقوق و از آذرماه نیز با بروزرسانی اطلاعات آن، بیش از دو هزار دستگاه اجرایی در سراسر کشور، اطلاعات مربوط به حقوق بازنشستگان، اضافات و کسور و همچنین اقساط وام بازنشستگان را از طریق این سامانه که در سایت صندوق بازنشستگی کشوری وجود دارد،به صورت اینترنتی بارگذاری می کنند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر، تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط بدون مراجعه به نمایندگی های صندوق در استان های کشور و به صورت اینترنتی اطلاعات مورد نیاز را وارد و در مقابل، گزارش وضعیت دریافت می کنند. این عمل سبب کاهش اتلاف وقت و هزینه و کنترل دقیق تر در اجرای طرح پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان می شود.
بخشی زاده اظهار داشت: تمام دستگاه های اجرایی در فرآیند انجام کار، اقدام به تکمیل فرم نظرسنجی با ۱۱ سوال کلیدی کردند که پاسخ های دریافتی در چهار دسته مختلف تقسیم بندی شد. براین اساس، میزان ابراز رضایت از عملکرد کارشناسان صندوق برای راهنمایی دستگاه های اجرایی ۷۸.۳ درصد، نحوه اطلاع رسانی صندوق به دستگاه ها از طریق پیامک ۸۰.۸ درصد، ارزیابی روش اینترنتی با روش فیزیکی ۸۱.۳ درصد و ارزیابی کلی از سامانه ۸۰.۳ درصد اعلام شده است.
وی بابیان اینکه نظرات، پیشنهادات و انتقادات دستگاه های اجرایی درباره این سامانه نیز جمع آوری شده است، گفت: این نظرات به صورت مکتوب استخراج شده و قرار است در کارگروهی که تا پایان سال جاری به همین منظور تشکیل می شود، مطرح شده و نتایج آن علاوه بر ایجاد اصلاح در فرآیند کار، به دستگاه های اجرایی نیز اعلام شود.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور