محصولات چینی در فروشگاه های کفش ملی جایی ندارند

مدیرعامل گروه صنعتی کفش ملی وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری گفت: محصولات چینی در فروشگاه های کفش ملی جایی ندارند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری فارس، علی شالباف با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵۰ فروشگاه کفش ملی در کشور فعال است، گفت: طبق برنامه چهار ساله‌ای که تدوین شده، قرار است از سال ۹۶ کفش ملی مجدداً اقدام به تولید متمرکز کند.
شالباف با یادآوری این نکته که پس از زوال گروه صنعتی کفش ملی، تولید کفش در بسیاری از واحدها به شکل سنتی انجام شد، گفت: تولید کفش به صورت سنتی و شکاف عمیقی که میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ایجاد شد، باعث شد تا ایران در تولید و صادرات کفش ضررهای زیادی را متحمل شود.
شالباف با بیان اینکه سهم ایران در بازار کفش جهان تنها دو درصد است، گفت: هزینه بالای تولید در صنعت کفش سبب شد تا محصولات بی‌کیفیت چینی و ارزان وارد کشور شود و لطمات زیادی به تولیدکنندگان داخلی وارد کند. اما در سال‌های اخیر، مردم تبعات ناگوار استفاده از محصولات بی‌کیفیت و ارزان قیمت چینی را متوجه شدند و به همین دلیل، این روزها مردم بیشتر از تولیدات داخلی استفاده می کنند. بنابراین، تولیدکنندگان در چنین شرایطی باید برای بدست آوردن مجدد سهم از خود بازار کفش، محصولات و دانش خود را به‌روز کنند.
مدیرعامل گروه صنعتی کفش ملی با تأکید براینکه ۵ سال پیش در مقطعی کفش‌های ورزشی چینی در فروشگاه‌های این گروه صنعتی به فروش می‌رسید، گفت: در حال حاضر به هیچ عنوان مجوز ورود و فروش کفش‌های چینی با هر مشخصات و کیفیتی را در فروشگاه‌های کفش ملی نمی دهیم.
شالباف گفت: متأسفانه به دلایل مختلف، از اوایل دهه هشتاد تولید کفش در این مجموعه متوقف شد و تعداد فروشگاه‌های آن که به۵۷۰ واحد می رسید نیز کاهش یافت. در سال های اخیر، سیاست این مجموعه تولید غیرمتمرکز کفش است و به هیچ عنوان واردات محصولات از جمله کفش جزء سیاست‌های کفش ملی نیست.
شالباف ادامه داد: این مجموعه باید از این گذار عبور کند و طبق نقشه راه و برنامه‌ای که برای برون‌رفت از این شرایط، در گام نخست، تدوین نقشه راه و تحقیق بازار انجام شده تا جایگاه واقعی برند کفش ملی مشخص شود. باید دید که چرا زمانی در تمام خانواده‌ها کفش ملی وجود داشت، اما اکنون نشانی از آن وجود ندارد و دیگر کسی با افتخار کفش ملی نمی‌خرد.
مدیرعامل گروه صنعتی کفش ملی با تأکید براینکه صدای پای کفش ملی به گوش می‌رسد، گفت: باید براساس آنچه به عنوان چشم‌انداز طراحی شده، عمل شود. بازنگری در زنجیره تأمین محصول یکی از اقدامات این گروه است؛ به این معنی که هدف کفش ملی حرکت به سمت تولید ۱۰۰ درصدی است. سیاست تولید متمرکز در بسیاری از کشورهای پیشرفته نتیجه بخش و موفق بوده و گروه کفش ملی نیز باید به این سمت حرکت کند و از نظر کیفیت و مُد خود را به‌روز کند.