قدرشناس خدمت شهدا به کشور باشیم

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: همه ما باید قدر شناس شهدا باشیم چراکه آنان نهایت خدمت و تلاش را برای کشور انجام داده اند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به مناسبت ۲۲ اسفندماه که یادآور تشکیل بنیاد شهید به فرمان امام راحل (ره) است که به عنوان روز شهید نامگذاری شد؛ در مراسمی از برادر ارجمند شهید “محمود شهبازی” و مادر بزرگوار شهید “سید محمدعلی شاهمرادی” در محل صندوق بازنشستگی کشوری تجلیل شد.
محمود اسلامیان، بابیان اینکه ایثارگری شهدا در جامعه ایران بی‌نظیر بود، افزود: امروز اگر در جامعه آرامش، آسایش و ثبات وجود دارد، آن را مدیون تلاش و از خود گذشتگی شهدا هستیم.
شهید محمود شهبازی، زاده ۱۳۳۷، جانشین فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله بود که در سال ۱۳۶۱ در جاده اهواز به خرمشهر به شهادت رسید.او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در اصفهان به پایان برد و در سال ۱۳۵۶ جهت ادامه تحصیل در رشته مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت به تهران رفت.
شهید سیدمحمدعلی شاهمرادی، نیز در سال ۱۳۴۴ در شهر زواره اردستان از توابع استان اصفهان در خانواده مذهبی و سادات بدنیا آمد. نوجوان بود که به همراه خانواده شان به تهران آمدند و درمحله شکوفه (۱۷ شهریور) اقامت گزیدند. وی موفق شد که دیپلم خود را از دبیرستان شهید رجایی دریافت کند. شهید شاهمرادی سیزده ساله بود که انقلاب اسلامی رخ داد. وی در سال ۱۳۶۴ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

خبرنگار: مینا شیروانی
عکاس: سید بهنام اخوت پور