مدیر صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی:

شش هزار بازنشسته کشوری خراسان جنوبی در محدوده سن سالمندی هستند

همزمان با دومین روز از هفته سالمند «محمد باقری نژاد» مدیر صندوق بازنشستگی استان خراسان جنوبی با حضور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه سایر مدیران دستگاه های اجرایی عضو شورای استانی سالمندان، خدمات صندوق بازنشستگی برای سالمندان و بازنشستگان را تشریح کرد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان خراسان جنوبی، مدیر بازنشستگی کشوری خراسان جنوبی گفت: در استان خراسان جنوبی تعداد حدود ۱۹هزار نفر بازنشسته کشوری حضور دارند که حدود شش هزار نفر از آنها در محدوده سن سالمندی قرار دارند.

وی با اشاره به ارتقای سطح کیفیت خدمات صندوق از ابتدای سال، گفت: از ابتدای سال جاری با پرداخت مبلغ ۶۷.۵۰۰ تومان برای طرح پرداخت هزینه خسارت درمان، سقف تعهدات پرداختی مانند عمل جراحی و بستری های پرهزینه برداشته شده و همچنین تمامی هزینه‌های بیماری‌های خاص را پوشش می‌دهد.

وی ضمن تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ احترام به سالمندان در سطح جامعه و تاکید بر نقش این عزیزان بعنوان ستون‌ها و اعضای تاثیرگذار در بنیان خانواده به تشریح وظایف اصلی صندوق و خدمات قابل ارایه به بازنشستگان  و سالمندان در قالب طرح های رفاهی مثل پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه، اجرا و ارتقای سطح تعهدات بیمه تکمیلی درمان، برگزاری مسابقات و جشنواره ورزشی بصورت سالانه و… پرداخت.

باقری‌نژاد با اشاره به استقرار پزشک به منظور ویزیت رایگان در محل خانه امید بازنشستگان آن را بعنوان یک رویداد مهم و در راستای کمک به سالمندان بازنشسته دانست.

باقری‌نژاد همچنین عنوان کرد که صندوق بازنشستگی کشوری در راستای عمل به وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی خود همواره دغدغه گوشه‌نشینی و انزوای بازنشستگان و سالمندان را مدنظر قرارداده و در همین راستا به عناوین مختلف اقدام به برنامه‌ریزی و انجام اقدامات معشیتی و رفاهی نموده است که پرداخت وام قرض‌الحسنه، خرید تخفیفی- اقساطی تورهای مسافرتی، خرید اقساطی فروشگاه‌های افق کوروش، بیمه ملت و… از جمله اقدامات صندوق در این زمینه بوده است.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری از دستگاه‌های اجرایی خواست تا با توجه به تکلیف مصرح در قانون موصوف اقدام به تحت پوشش قراردادن بازنشستگان خود در قالب قرارداد بیمه تکمیلی شاغلین همان دستگاه، نمایند.