مدیر گیلان در برنامه «دریچه»؛

امسال بیش از ۵هزار فقره وام ضروری به بازنشستگان گیلانی پرداخت شده است

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان گفت: وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی در سال ۱۴۰۲ به حساب بیش از ۵ هزار نفر از بازنشستگان این استان واریز شده است.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان به نقل از روابط عمومی مدیریت استان گیلان، «سجاد محمدیان» در برنامه زنده رادیویی «دریچه» که با پخش همزمان از شبکه تلویزیونی «باران» استان گیلان همراه بود، عنوان کرد: در استان گیلان افتخار خدمت‌گزاری به بیش از ۷۵ هزار بازنشسته و وظیفه بگیر را داریم که از نظر توزیع دستگاهی، آموزش و پرورش با حدود ۵۰ هزار نفر در رتبه اول و دانشگاه علوم پزشکی با حدود ۱۰ هزار نفر در رتبه دوم قرار دارد.

وی افزود: با میانگین پرداختی حقوق بیش از ۱۱ میلیون تومان،  ماهانه ۸۵۰ میلیارد تومان حقوق به حساب بازنشستگان و موظفین استان گیلان پرداخت می شود.

مدیر صندوق بازنشستگی استان گیلان ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از بازنشستگان، وظیفه بگیران و افراد تحت تکفلشان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند که برای بهبود خدمات بیمه‌ای، طرح اختیاری بیمه تکمیلی با افزایش تعهدات برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

محمدیان با اشاره به وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی بیان کرد: این تسهیلات در سال ۱۴۰۲ بر اساس اولویت و طی سه مرحله از طریق قرعه کشی به حساب بیش از ۵ هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران این استان واریز شده است.

وی تصریح کرد: برای دریافت این تسهیلات نیازی به ضامن نبوده و اقساط آن ماهانه از حقوق بازنشستگان کسر خواهد شد.

مدیر صندوق بازنشستگی استان گیلان ادامه داد: وام ازدواج فرزندان بازنشسته به مبلغ ۳۵ میلیون تومان، وام حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی در مقطع کارشناسی ارشد به مبلغ ۶ میلیون تومان و مقطع دکتری به مبلغ ۸ میلیون تومان، بیمه نامه اقساطی ملت، خرید اقساطی از فروشگاه های افق کوروش و لوازم توکار آشپزخانه از صنایع استیل البرز از دیگر تسهیلات در نظر گرفته شده برای بازنشستگان عزیز است.

سجاد محمدیان با اشاره به فعالیت خانه های امید بازنشستگان کشوری در سراسر کشور بیان کرد: خانه های امید بازنشستگان کشوری محلی برای گذران اوقات فراغت بازنشستگان محترم بوده که خدمات متنوعی از جمله خدمات آموزشی، فرهنگی و ورزشی در این محل ارائه می شود.

وی افزود:  در خانه امید رشت کلاس های آموزش زبان انگلیسی، خوشنویسی، کارگاه های آموزشی سلامت محور و سالن ورزشی رایگان برای بهره مندی بازنشستگان دایر شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی استان گیلان با اشاره به مطالبات بازنشستگان کشوری استان بیان کرد: برای پیگیری مطالبات بازنشستگان محترم جلسات متعددی با نمایندگان مجلس و استاندار صورت گرفته که امیدواریم هرچه سریعتر شاهد احقاق حقوق این عزیزان باشیم.

محمدیان با بیان فعالیت های فرهنگی ورزشی صندوق بازنشستگی کشوری عنوان کرد: از جمله رویدادهای پر طرفدار صندوق بازنشستگی کشوری جشنواره های ورزشی بازنشستگان است که پنجمین دوره این جشنواره با مشارکت حدود ۲۰۰ نفر از بازنشستگان گرانقدر گیلانی در مرحله استانی به پایان رسیده و نفرات برتر این مسابقات در مرحله‌ی منطقه‌ای در آبان ماه به رقابت خواهند پرداخت.

گفتنی است مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان گیلان در این برنامه به سئوالات برخط بازنشستگان نیز پاسخ داد.