به مناسبت روز جهانی سالمندان انجام شد؛

تجلیل از بازنشستگان موفق آذربایجان شرقی در مراسم بزرگداشت روز جهانی سالمندان

«طاهره احمدزاده» مدیر بازنشستگی استان آذربایجان شرقی گفت: همزمان با همایش روز بزرگداشت سالمندان از شش بازنشسته سالمند موفق، آقایان «حسن شمس»، «نصیر پایه گذار»،«بهمن نخلستانی»،«کاظم همت پور»، «فرهاد اصلانی سرای» و «محمد علی مجنون لو» با اهداء لوح تقدیر، تجلیل شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان آذربایجان شرقی، این همایش به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و  اداره کل بهزیستی و بنیاد فرزانگان استان و با حضور «شهرام دبیر» رئیس شورای شهر تبریز، نصیر بیگی معاون شهردار، «فرگل صحاف» مدیرکل بهزیستی و اسکندر نژاد مدیرعامل بنیاد فرزانگان، بابایی عضو شورای شهر و سایر مسئولین شهر تبریز و جمعی از سالمندان و بیش از ۱۵۰ بازنشسته مشترک صندوق بازنشستگی کشوری درفرهنگسرای الغدیر برگزار شد.

شهرام دبیر، رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به صدور کارت منزلت و ارائه خدمات ویژه به سالمندان در فاز اول خدمات شهری اظهار امیدواری کرد که در فازهای بعدی شهر تبریز به عنوان دوستدار سالمند، بازنشستگان و سالمندان تبریزی خدمات شهری مناسب در شان و منزلت خود دریافت کنند.

خانم صحاف نیز ضمن خیرمقدم و تشکر ازهمه مسئولان و شرکت کنندگان از سازمان ها، نهادها و تشکل های غیردولتی حاضر در این همایش، گفت: بیش از ۱۱ درصد از جمعیت استان را سالمندان تشکیل داده اند که با توجه به تغییر هرم جمعیتی و موضوع ‌پیر شدن جمعیت، مرتفع نمودن نیاز سالمندان نیازمند برنامه ریزی و حمایت ویژه دولت دارد.

وی گفت: جامعه ما به سالمندان در خانواده، تقویت و حمایت و مراقبت سالمند در خانواده، ارتقای امید به زندگی و استفاده از توانمندی ها و تجربیات سالمندان نیاز دارد.

او افزود: بهزیستی تلاش می کند تا با طراحی ، برنامه ریزی و تدوین خط مشی و سیاست های مشابه، ارتقای کیفیت زندگی و سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی آنان اقدام نماید.

گفتنی است، بدنبال تصویب سند ملی سالمندان، صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان یکی از اعضای شورای ملی سالمندان در کنار پوشش های بیمه ای و خدمات رفاهی بدنبال ارتقای وضعیت معیشتی، افزایش کیفیت زندگی پیشکسوتان و فعالیت آنان در دوره بازنشستگی برای جامعه تحت پوشش با حفظ منزلت و تکریم اقدام کند.

سازمانها و موسسات دخیل در امور سالمندان، همه ساله اول اکتبر مصادف با ۹ مهرماه که بعنوان “روز ملی سالمندان” نامگذاری شده، گرامی میدارند و با برگزاری مراسم هایی تلاش می کنند تا با استفاده از این فرصت به بررسی چالش ها و دستاوردهای خود در خصوص وضعیت سالمندان در ابعاد مختلف سلامت جسمی، روانی و اجتماعی این قشر از جامعه بپردازند تا سالمندان بتوانند ایام به زیستن را در این دوره از زندگی خود تجربه کنند.