تکریم عملی بزرگترها جایگزین نصیحت شود

خانواده ها باید تکریم عملی از بزرگترها و سالمندان را جایگزین نصیحت به فرزندان کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی شاه حسینی، مدرس مهارت های زندگی در گفت و گوی زنده با برنامه “ترنج” در رادیو گفت و گو درباره ضرورت احترام به بزرگترها گفت: باید از نصیحت کردن فرزندان برای احترام گذاشتن به سالمندان پرهیز کرد و به جای آن لازم است اعضای خانواده به صورت عملی به تکریم بزرگترها بپردازند.
وی با بیان اینکه کشورها و فرهنگ هایی اصیل و موفق هستند که احترام به بزرگترها به ویژه سالمندان در آن ها اصل باشد، ادامه داد: در این نوع کشورها حتی اگر فناوری و مدرنیته نیز جایگاه بالا و همه گیری چشمگیری داشته باشد، باز هم احترام به بزرگترها ترجیح داده می شود. اگر هدف، زندگی سالم و پیشرفته است، باید به بُعد احترام گذاشتن به دیگران به صورت علمی نگاه شود.
وی با بیان اینکه خانواده هایی که احترام به بزرگترها و سالمندان را رعایت کرده و آنان را تکریم می کنند در جامعه ارج و قرب بیشتری دارند، گفت: جامعه به این خانواده ها نگاه ویژه ای دارد. ضمن اینکه این خانواده در پهنه اقیانوس متلاطم زندگی، آرام تر حرکت کرده و ثبات بیشتری دارد.
مدرس مهارت های زندگی همچنین اظهار داشت: در تکریم بزرگترها نباید همسران، فرزندان و دیگر اعضای خانواده نادیده گرفته شوند و لازم است تعادل در خانواده رعایت شود. هرنوع افراط و تفریط به پیکره خانواده آسیب می رساند.
شاه حسینی خاطر نشان کرد: افراد در محیط اجتماعی باید تکریم والدین خود را در اولویت قرار دهند. در کنار آن لازم است در انجام امور مختلف با پدربزرگ و مادربزرگ ها مشورت شود.