امسال ۴ هزار فرهنگی در تهران بازنشسته می شوند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از بازنشستگی حدود ۴ هزار فرهنگی تهران در سال تحصیلی جاری خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علیرضا کمرئی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهارداشت: آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی ۹۵-۹۴، حدود ۳۷۰۰ بازنشسته داشت. بعضی از معلمان در آغاز سال تحصیلی و بعضی ضمن سال بازنشسته می‌شوند که بیشتر آن ها در شهریورماه بازنشسته می‌شوند.
کمرئی با بیان اینکه روند بازنشستگی معلمان در شهر تهران قابل تأمل است، افزود: دلیل این موضوع این است که میانگین سنوات خدمت همکاران فرهنگی افزایش پیدا کرده و نیروهای ورودی به سازمان آموزش و پرورش شهر تهران نیز به حد کفایت نیست. بنابراین، پیش‌بینی می شود در آینده با روند کاهش جمعیت نیروی انسانی، وابستگی به نیروهای حق‌التدریس از ناحیه معلمان موظف افزایش پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: جذب نیروی انسانی به صورت رسمی و موظف در سال گذشته، کمتر از ۳۰۰ نفر بوده و امسال نیز پیش‌بینی برای جذب همین تعداد است؛ در حالی که تعداد بازنشستگان آموزش و پرورش شهر تهران چندین برابر نیروهای ورودی است.
کمرئی تأکید کرد: آموزش و پرورش شهر تهران در دو شاخص اصلی و کلیدی یعنی نیروی انسانی و تأمین فضای آموزشی به شدت نیازمند توجه است.