کلوپ های سالمندان راه اندازی می شود

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور از مقدمات تدوین آیین نامه کلوپ های سالمندان خبر داد و گفت: آیین نامه کلوپ های سالمندان تا اردیبهشت ماه امسال تدوین و امید می رود امسال این کلوپ ها فعالیت خود را آغاز کنند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایرنا، محسن سلمان نژاد افزود: کلوپ های سالمندان مانند مراکز روزانه و شبانه سالمندان باید دارای مجوز و آیین نامه باشند. تمام فعالیت هایی که بتواند اوقات فراغت سالمندان را پُر کند، در کلوپ های سالمندان می تواند اجرا شود.
سلمان نژاد، اظهار داشت: از دست اندرکاران امور سالمندان در استان های کشور خواسته ایم تا نیازها و علایق سالمندان منطقه خود را شناسایی و اعلام کنند تا از این اطلاعات در طراحی کلوپ ها استفاده شود.
وی تصریح کرد: کلوپ های سالمندان می تواند با حداقل امکانات در فضاهایی با متراژ کم نیز راه اندازی شود؛ چراکه هم اکنون بسیاری از سالمندان در فضاهای کوچک دور هم جمع می شوند تا اوقات فراغت خود را پُر کنند.
وی اضافه کرد: بخش خصوصی می تواند سرمایه گذاری خوبی در راه اندازی کلوپ های سالمندان داشته باشد.
به گزارش ایرنا، جمعیت سالمندان بالای ۶۰ سال در کشور ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، سالمندان بالای ۶۵ سال بیش از چهار میلیون نفر و سالمندان بالای ۷۵ سال بیش از دو میلیون نفر است که در برنامه های بهزیستی، افراد بالای ۶۰ سال، سالمند محسوب می شوند.