پرداخت بخشی از پاداش فرهنگیان بازنشسته از ماه جاری

وزیر آموزش و پرورش گفت: از فروردین ماه امسال پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان که در سال ۹۵ بازنشست شده اند، آغاز می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از خبرگزاری ایسنا، دانش آشتیانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مجموع این پاداش بیش از سه هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: باید مشخص شود که چقدر از این مبلغ را می‌توان تامین کرد. از فروردین ماه پرداخت بخشی از این پاداش‌ آغاز می‌شود ولی بعید است همه این پاداش ها پرداخت شود.
وی درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درباره میزان ۱۰ هزار میلیارد تومانی تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: تا زمانی که تحقیق و تفحص مجلس کامل نشود نباید عددی گفته شود. ما عددی را هنوز تائید نمی‌کنیم تا این گزارش نهایی شود. بر اساس اطلاعاتی که ما هم داریم چنین عددی نیست من چنین عددی را ندارم.
وی خاطرنشان کرد: من بارها اعلام کرده‌ام که صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه دو جای مختلف است. اشتباه است بگوییم فسادی در صندوق ذخیره فرهنگیان رخ داده است و بحث این است که وام‌هایی در بانک سرمایه خارج از ضابطه داده شده که نباید داده می‌شد. اکنون هم باید صاحبان وام‌ها آن را برگردانند. این مسأله مربوط به بانک سرمایه است نه صندوق ذخیره فرهنگیان و فقط ۴۶ درصد این وام‌ها مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان است.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد:‌ فرهنگیان نگران این مسأله نباشند من به آن‌ها تعهد دادم که از حقوق شان دفاع کنم. اگر یک فرهنگی بخواهد کل سهامش را پس بگیرد ما کل پولش را ظرف یک هفته می‌دهیم. البته توصیه من این است که فرهنگیان این کار را نکنند چون وقتی سهام خود را پس بگیرند ضرر می‌کنند. سرمایه به اندازه کافی در صندوق ذخیره فرهنگیان وجود دارد به طور مثال ما در سه چهار ماه گذشته از همین صندوق ۲۷۰ میلیارد تومان بابت مطالبات معلمان بازنشسته پرداخت کرده‌ایم.