همزمان با هفته سالمندان؛

کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با دمانس و آلزایمر برای پیشکسوتان خراسان رضوی برگزار شد

کارگاه آموزشی پیشگیری و مبارزه با دمانس و آلزایمر برای بازنشستگان ارجمند صندق بازنشستگی کشوری در استان خراسان رضوی در دومین روز از هفته سالمندان در مجتمع خانه امید مشهد مقدس برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان خراسان رضوی، به گفته مدیرعامل انجمن آلزایمر ، حدود ۵۲ میلیون نفر در جهان با دمانس زندگی می‌کنند، همچنین تخمین زده می شود که این عدد در سال ۲۰۵۰ به ۱۳۵ میلیون نفر خواهد رسید؛ یعنی هر ۳ثانیه در جهان یک نفر به دمانس مبتلا می‌شود.

در ایران نیز هنوز آمار قطعی گرفته نشده اما بر اساس آمار جهانی پیش بینی میشود که نزدیک به یک میلیون نفر فرد مبتلا به دمانس در کشور زندگی می‌کنند. یعنی در ایران نیز هر هفت دقیقه یک نفر به دمانس مبتلا می‌شود.

با توجه به رشد جمعیت سالمندی در کشور این عدد هم رشد می‌کند و برگزاری کارگاه های آموزشی می‌تواند آمار ابتلا به آلزایمر را کاهش داده و سالمندان سالمی در جامعه داشت.

شایان ذکر است؛ در این کارگاه آموزشی که با حضور اساتید مجرب اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی برگزار شد، ضمن آموزش نکات پیشگیرانه در خصوص بیماری آلزایمر، راه‌های کاهش عوارض و نیز توصیه های غذایی مناسب در این راستا به حاضران در کارگاه مذکور آموزش داده شد.

همچنین در خاتمه جلسه به کلیه سوالات مطرح شده پیرامون این بیماری ، توسط مدرس دوره پاسخ لازم ارائه شد.

مدیریت بازنشستگی خراسان رضوی در نظر دارد در شش ماه دوم سال جاری کارگاه های آموزشی مناسب با شرایط سنی جامعه هدف با بهره گیری از اساتید مجرب دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی در راستای اجرای شعار “پیشگیری بهتر از درمان” برگزار نماید.