ضرورت ایجاد فضای کارآفرینی و زیرساخت های رفاهی برای زنان

دبیر کارگروه زنان روستایی، عشایر و مناطق محروم معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بر ایجاد فضای کارآفرینی و تامین زیرساخت های لازم برای اشتغال زنان تاکید کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، پریچهر سلطانی، اظهار داشت: من در میان زنان شاغل زندگی می کنم. واقعیت این است که شرایط کار در کشور به قدری ناعادلانه و یکنواخت است که باعث می شود، انگیزه کار در افراد به ویژه زنان کم شود.
سلطانی با بیان اینکه تفاوتی بین کارمند حرفه ای و غیرحرفه ای وجود ندارد و روابط بر ضوابط ارجح است، گفت: این مسائل دلزدگی زیادی ایجاد می کند. زنان شاغل به دلیل مسوولیت خانواده، تربیت فرزندان و نقش مادری با مشکلات بسیاری مواجه هستند و همواره در اضطراب و نگرانی به سر می برند، چراکه شرایطی که منجر به آرامش فکری آن ها شود فراهم نشده است. بنابراین زنانی که شرایط سختی دارند به دنبال بازنشستگی زودهنگام می روند.
وی تاکید کرد: در چنین شرایطی باید به جای زنان بازنشسته، جوانان جایگزین شوند و به این ترتیب دولت باید دو حقوق بپردازد که طبیعی است برای دولت بار مالی به همراه دارد. اگر فضای کارآفرینی و زیر ساخت ها فراهم باشد بسیاری از زنان برای دریافت حقوق های پایین وارد کارهای دولتی نمی شوند.
سلطانی اضافه کرد: بسیاری از افراد به خاطر نیاز مالی کار می کنند حتی بعد از ساعت های اداری؛ بنابراین، باید زیرساخت های رفاهی و تامین اجتماعی برای زنان فراهم شود تا دغدغه های آن ها در جامعه و برای کار کاهش یابد.

خبرنگار: فاطمه قوتی
عکس: خبرگزاری ایسنا