همزمان با میلاد پیامبر بزرگ اسلام(ص)؛

اختتامیه پنجمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری استان مرکزی برگزار شد

اختتامیه پنجمین جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری استان مرکزی همزمان با میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور جمعی از مسئولین استانی و بازنشستگان در سالن فرهنگسرای آینه روز چهارشنبه ۱۲ مهر ماه در شهر اراک برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان مرکزی، در این مراسم که با حضور معاون اجتماعی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ، رییس هیات ورزش کارگری ، روسای هیات ورزش های همگانی پتانک و دارت و برخی از روسای کانونه ای بازنشستگی استان و مدیر اجرایی خانه امید اراک برگزار شد، «صدیقه حسامی» مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی ضمن خوشامدگویی به مدعوین و تبریک میلاد حضرت رسول (ص)امام جعفر صادق (ع) ، هفته وحدت و روز جهانی سالمند اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در زمینه ارتقاء سلامت روانی و جسمانی بازنشستگان و سالمندان را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی های لازم جهت برگزاری دوره های خود مراقبتی سالمندان برای حفظ استقلال فردی بازنشسته و ارتقا سطح کیفیت زندگی سالمندان صورت گرفته است، گفت: آموزش در این زمینه به سالمندان در جهت پیشگیری از بیماریهای دوران سالمندی به لحاظ تغییرات فیزیولوژیکی، روانی و اجتماعی خاص این دوره از زندگی کمک کرده و منجر به ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی می شود.

حسامی با اشاره به اینکه ورزش نیز یکی از تاثیرگذارترین عوامل در کسب سلامتی و نشاط بازنشستگان است ، شیوه و فرآیند برگزاری پنجمین جشنواره ورزشی صندوق بازنشستگی کشوری را برای بازنشستگان حاضر در این مراسم تشریح کرد.

حسامی افزود: این دوره از مسابقات با استقبال خوب ورزشکاران و افزایش دو برابری نفرات ثبت نامی ورزشکاران استان مرکزی برگزار شد و در مجموع ۲۱۶ نفر از خانم ها و آقایان ورزشکار در دو بخش رشته های انفرادی شامل تنیس روی میز، دارت، تیراندازی با تفنگ بادی ، شنا ، شطرنج و گروهی شامل پتانک ، فوتبال دستی ، دو امدادی ۴۰۰ متر شرکت کردند.

او با اشاره به اینکه تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته افزایش ۹۰ در صدی داشته است، تصریح کرد: ۸۴ نفر از شرکت کنندگان خانم و ۱۳۲ نفر نیز از آقایان بازنشسته بودند.

مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی همچنین ادامه داد: رشته های تنیس روی میز، شنا و دو امدادی در دو رده سنی بالای ۶۵ سال و زیر ۶۵ سال برگزار شد. در این دوره از رقابت ها رشته تنیس روی میز در بخش انفرادی و پتانک در بخش مسابقات گروهی دارای بیشترین شرکت کننده بود.

وی گفت: جوانترین ورزشکار بازنشسته با ۴۷ سال سن و مسن ترین ورزشکار با ۷۶ سال سن از خانمها بودند که موفق به کسب مقام اول در رشته تنیس روی میز و دوم در مسابقات شنا شدند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف برگزاری این دوره از رقابتها ترویج فعالیت های سلامت محور در بین جامعه بزرگ بازنشستگان کشوری است، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت بیشتر بازنشستگان، این فعالیت ها تداوم داشته باشد.

گفتنی است، مدیحه سرایی ویژه میلاد حضرت رسول(ص) و سخنرانی در حوزه پزشکی ورزشی و برگزاری موسیقی سنتی از دیگر برنامه های اختتامیه جشنواره ورزشی بازنشستگان کشوری بود. در انتهای مراسم نیز با اهدای مدال، حکم قهرمانی و هدایایی از نفرات اول تا سوم این رقابتها تجلیل شد.

لازم به ذکر است نفرات برتر مسابقات استانی به مسابقات منطقه ای و کشوری که در نیمه دوم سال جاری برگزار می شود، اعزام خواهند شد.