حداقل حقوق بازنشستگان کشوری یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حداقل حقوق یک بازنشسته کشوری در سال جاری که با ۳۰ سال بازنشسته شده باشد، کمتر از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان نخواهد بود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی ربیعی در حاشیه نشست نمایندگان نهادهای دولتی برای گفت و گو درباره ظرفیت های اشتغال، اظهار داشت: در سال جاری برای افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری ۳۴ هزار میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.
ربیعی گفت: حقوق بازنشستگان کشوری که کمتر از ۲۱ میلیون ریال (۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان) دریافتی دارند، به شکل پلکانی افزایش می یابد. براین اساس، حداقل حقوق یک بازنشسته کشوری که با ۳۰ سال بازنشسته شده است، کمتر از یازده میلیون و ۵۰۰ هزار ریال (یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان) نخواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه این رقم، نسبت به سال گذشته قابل توجه است، افزود: حقوق بازنشستگان کشوری که بالای ۲۱ میلیون ریال دریافتی دارند نیز ۱۰ درصد افزایش یافته است.
وی از غنی سازی بیمه تکمیلی، سفر و وام برای بازنشستگان کشوری در سال جاری خبر داد و گفت: افزایش حقوق بازنشستگان کشوری از فروردین ماه و برای بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ماه اعمال می شود. در صورت تامین مالی امکان اعمال افزایش حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی از فروردین ماه وجود دارد.