برای نخستین بار انجام شد؛

برگزاری ورزش صبحگاهی ویژه بانوان بازنشسته در خانه امید میانه

برنامه ورزش صبحگاهی ویژه بانوان بازنشسته به مناسبت روز جهانی سالمندان برای اولین بار در خانه امید بازشستگان میانه با استقبال پرشور بازنشستگان برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان آذربایجان شرقی، در راستای اهمیت به سلامت و ایجاد شور و نشاط در بین بازنشستگان تحت پوشش، به همت خانه امید بازنشستگان میانه، برنامه ورزش صبحگاهی برای بانوان بازنشسته برگزار شد.

در این برنامه بازنشستگان با راهنمایی و آموزش مربی ورزش همگانی، به نرمش و حرکات کششی متناسب با سن و شرایط جسمانی خود پرداختند. این حرکات در دوران سالمندی علاوه بر پیشگیری از آسیب دیدگی جدی و مشکلات جسمی سالمندان موجب بهبود سلامت روان بازنشستگان نیز می شود.

لازم به ذکر است، ورزش صبحگاهی همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح در فضای خانه امید شهرستان میانه برگزار می شود.

گفتنی است، در دوران سالمندی با افزایش سن، فرایند ترمیم در بدن آهسته‌تر صورت می گیرد، اما فعالیت بدنی متوسط برای افراد در هر سنی و سطح توانایی مناسب است. در حقیقت، برای اکثر افراد، مزایای ورزش به طور منظم بسیار فراتر از خطرات آن است.

بسیاری از مشکلات جسمی در سنین بالاتر از جمله بیماری آلزایمر، اشکال دیگر زوال عقل، بیماری قلبی، دیابت، یبوست، فشار خون بالا و چاقی از طریق فعالیت های ورزشی برای سالمندان قابل بهبود است.