کارخانه مواد لبنی اندیمشک به زودی فعال می شود

مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: به زودی کارخانه تولید بستنی و مواد لبنی اندیمشک فعالیت خود را آغاز می کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی رومی اظهار داشت: کارخانه تولید بستنی و مواد لبنی اندیمشک که در سال های اخیر به علت نبود سرمایه در گردش بلاتکلیف بود، با مطالعات انجام شده از سوی مشاور، بررسی های فنی مورد نیاز، پیگیری مستمر نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و به همت شرکت پگاه، به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.
رومی در دیدار با نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کارخانه تولید مواد لبنی اندیمشک، نقش مهمی در ایجاد فرصت های شغلی در این شهرستان خواهد داشت.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر اینکه شهرستان اندیمشک، ظرفیت فراوان و منحصر به فرد در حوزه کشاورزی دارد، گفت: با توجه به شرایط این شهرستان، باید بیش از گذشته به نیازهای آن به ویژه در حوزه تولید محصولات دامی و کشاورزی توجه شود.
فریدون حسنوند یادآور شد: از سال ۱۳۸۹، روند احداث کارخانه تولید بستنی و مواد لبنی و از سال ۱۳۹۰ فعالیت مجتمع دامپروری این شهرستان آغاز شد، اما با وجود پیشرفت های فیزیکی مناسب و تجهیز کارخانه تولید بستنی و مواد لبنی در اندیمشک و فعال شدن تعدادی از واحدهای آن، این کارخانه وارد چرخه تولید نشد.
حسنوند عنوان کرد: به همین دلیل پیگیری‌های گسترده ای برای تامین تسهیلات و منابع مالی لازم جهت اجرای این طرح اقتصادی آغاز شد.
وی اظهار داشت: با بهره برداری از این واحد تولیدی، ضمن ایجاد بیش از ۲۰۰ فرصت شغلی در سطح شهرستان، تولید و توسعه محصولات لبنی و دامی و به دنبال آن، تامین نیازهای بازار محلی تقویت می شود.
این کارخانه، در زمینی به مساحت سه هکتار با ظرفیت تولید ۳۰ هزار و ۲۵۰ تن دوغ، ماست و خامه پاستوریزه طراحی شده است.