افزایش ۲۷.۸ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری حداقل حقوق بازنشستگان کشوری با ۳۰ سال سابقه را با ۲۷.۸ درصد افزایش نسبت به پارسال، یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: با کمک دولت و تامین اعتبار لازم حداقل حقوق بازنشستگان کشوری که سال گذشته به ۹۰۰ هزار تومان رسیده بود، با افزایش ۲۷.۸ درصدی به یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید.
اسلامیان با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگانی که زیر دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دریافتی داشته اند علاوه بر ۱۰ درصد افزایش مصوب دولت به صورت پلکانی و با هدف همسان سازی حقوق ها افزایش یافته است، اظهار داشت: میانگین افزایش حقوق بازنشستگان در این محدوده حقوقی، ۲۰ درصد است.
وی افزود: این افزایش از سال گذشته با اختصاص یک ردیف بودجه صورت گرفت تا کف حقوق بازنشستگان کشوری که ۷۵۰ هزار تومان بود به ۹۰۰ هزار تومان برسد. سال گذشته دولت در این ردیف بودجه ۶۰۰ میلیارد تومان و امسال با اضافه کردن ردیف جدید برای همسان سازی حقوق،۲۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص داد.
اسلامیان ترمیم حقوق بازنشستگان و رفع تبعیض بین بازنشستگان و بازنشستگان و شاغلین را از اهداف مهم دولت عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش ۶۷.۷ درصدی قدرت خرید بازنشستگان در دولت نهم و دهم که به دلیل افزایش نیافتن حقوق متناسب با تورم اتفاق افتاد، دولت یازدهم به وضعیت معیشت بازنشستگان توجه ویژه ای کرد که با این اقدامات حداقل ۳۲.۳ درصد حقوق بازنشستگان ترمیم شده است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان نسبت به تورم در طول دولت یازدهم، گفت: در حالیکه تورم در سال های ۹۳ تا ۹۵ به ترتیب ۱۵.۶، ۱۵.۵، ۱۰ درصد بوده است، متوسط افزایش حقوق بازنشستگان کشوری به ترتیب ۲۰، ۱۴ و ۲۰ درصد است و تلاش های صورت گرفته، جبران خسارت های وارد شده به بازنشستگان طی یک دوره ۵ ساله است.
اسلامیان با بیان اینکه بخش های فنی، مالی و IT صندوق بازنشستگی کشوری برای اعمال افزایش ۱۰ درصدی، همسان سازی و پلکانی در حقوق فروردین ماه، به صورت شبانه روزی فعالیت کرد، گفت: از جمعیت یک میلیون و ۳۲۴ نفری بازنشستگان کشوری، ۵ درصد حداقل بگیر هستند. همچنین برای ۸۴ درصد بازنشستگان کشوری، از ابتدای امسال، افزایش ۱۰ درصدی مصوب دولت به همراه افزایش پلکانی و همسان سازی (به طور میانگین ۲۰ درصد) اجرا شد و برای ۱۶ درصد مابقی نیز که دریافتی حقوق بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان داشتند، افزایش ۱۰ درصد اعمال شده است.
وی یکی از گام های مهم و ارزشمند صندوق بازنشستگی کشوری را اجرای پرداخت مستقیم حقوق در تمامی ۳۱ استان کشور به صورت همزمان عنوان کرد و گفت: تا دو سال پیش بازنشستگان ۵ استان کشور حقوق خود را به صورت مستقیم دریافت می کردند که با تلاش های صورت گرفته از اواسط سال گذشته، تمام ۳۱ استان حقوق خود را مستقیم دریافت می کنند.
اسلامیان افزود: با اجرای این طرح، یک تا دو ساعت پس از پرداخت منابع مالی لازم از خزانه کشور، تمام بازنشستگان کشوری حقوق خود را دریافت می کنند.
وی تاکید کرد :دولت یازدهم و صندوق بازنشستگی کشوری در دوران چهار ساله تمام تلاش خود را برای بهبود معیشت، کاهش تبعیض در حقوق ها، کاهش خسارت های وارد شده به بازنشستگان در دوران های گذشته و تکریم بازنشستگان انجام می دهند اما این کافی نیست و نیازمند تلاش های بیشتری است.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور
عکاس: راحله شیخ