جشنواره ورزشی فقر حرکتی بازنشستگان را کاهش می دهد

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: جشنواره ورزشی بازنشستگان در جهت کاهش فقر حرکتی بازنشستگان کشوری اجرا می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، عباس رشیدی در حاشیه نشست خبری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده، یکی از مشکلات بزرگ بازنشستگان صندوق فقر حرکتی است که به سلامت آن ها صدمه می زند، بنابراین برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان تلاش می کند تا فقر حرکتی در جامعه هدف را کاهش دهد.
رشیدی با بیان اینکه جشنواره ورزشی در سه سال گذشته در تهران برگزار و امسال در تمام استان ها برگزار می شود، گفت: این جشنواره در تمام استان ها به طور همزمان از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت در ۵ رشته ورزشی شنا، دارت، تیراندازی با تفنگ بادی، شطرنج و تنیس روی میز برگزار می شود و نفرات برتر هر رشته در هر یک از استان ها به مسابقات سراسری که تیرماه امسال در تهران برگزار می شود، راه می یابند.
وی از رسانه ها خواست تا به مساله ورزش بازنشستگان و برگزاری این جشنواره توجه ویژه داشته و آن را اطلاع رسانی کرده و افزود: تلاش و هدف نهایی صندوق بازنشستگی کشوری، برگزاری المپیاد ورزشی برای بازنشستگان است.
رشیدی همچنین به افزایش سهمیه و مبلغ وام ضروری بازنشستگان کشوری در سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: وام ضروری بازنشستگان اکنون به مبلغ سه میلیون تومان به ۲۵۰ هزار بازنشسته کشوری پرداخت می شود.
وی افزود: در حوزه سفرهای سیاحتی و زیارتی نیز در حال حاضر، ۶۰۰ هزار تومان کمک هزینه به فرد بازنشسته و یک نفر همراه و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای سفرهای زیارتی و عتبات عالیات به بازنشسته و یک نفر همراه وی اختصاص داده شده است.
رشیدی همچنین گفت: ۲۶ هزار نفر از بازنشستگان کشوری از بیماری های خاص رنج می برند که نسبت به جمعیت تحت پوشش صندوق، بسیار زیاد است و تلاش شده تا به نیازهای این عزیزان برای درمان تا حد امکان توجه شود.
وی یادآور شد: هزینه بیمه عمر و حادثه در سال های گذشته سه میلیون تومان بود که در سال گذشته به پنج میلیون تومان افزایش یافت و امسال نیز براساس قانون و با توجه به افزایش ۱۰ درصدی حقوق شاغلین و بازنشستگان، به ۵.۵ میلیون تومان رسیده است.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور
عکاس: راحله شیخ