اسلامیان از خدمات امور فرهنگی صندوق قدردانی کرد

با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از فعالیت ها و خدمات یکساله مدیر و کارکنان امور فرهنگی و اجتماعی صندوق قدردانی شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان در این نشست با اشاره به اقدامات ارزشمند انجام شد در امور فرهنگی و اجتماعی صندوق، اظهار داشت: خدمت به مردم بسیار ارزشمند بوده و به اعتقاد علما از هر عبادت بالاتر است. کارهای خوبی در این حوزه انجام شده اما باید برنامه ها و خدمات صندوق بازنشستگی کشوری در تمامی حوزه ها بیشتر از گذشته شود.
اسلامیان با بیان اینکه با وجود تمام تلاش ها و توجه دولت به وضعیت بازنشستگان، وضع موجود در سطح شایستگی ها و خدمات این عزیزان در طول ۳۰ خدمت نیست، تاکید کرد: باید تلاش شود تا رضایت هرچه بیشتری میان بازنشستگان شکل گیرد. دولت با وجود همه مشکلات و برای افزایش حقوق بازنشستگان و بهبود معیشت این عزیزان، ضمن افزایش ۱۰ درصدی حقوق، ۲۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص داد.
وی افزود: باید به گونه ای عمل شود که بازنشستگان احساس کنند مدیران و کارکنان صندوق به آن ها فکر و برای آن ها تلاش می کنند.
در این نشست، علیرضا احمدیان، سرپرست نظارت بر بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری نیز با تاکید بر اینکه تحت پوشش قرار دادن بازنشستگان برای بیمه تکمیلی خدمت ارزشمند و بزرگ است، گفت: در حال حاضر حدود دو میلیون نفر تحت پوشش این خدمت صندوق بازنشستگی کشوری قرار دارند و این خدمت پس از حقوق، مهم ترین خدمت صندوق با هدف ارتقای سلامت بازنشستگان است.
احمدیان، با اشاره به رضایت نسبی بازنشستگان از بیمه تکمیلی درمان، اظهار داشت: برای انجام بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کار فنی و تخصصی گسترده ای از سوی صندوق انجام می شود و همکاران صندوق از صفر تا ۱۰۰ این خدمت حضور دارند و این یک هنر بزرگ است.
وی تصریح کرد: گلایه هایی نیز مطرح است که بیشتر به محدودیت های بیمه ای و گاهی مسائل فنی باز می گردد. همچنین در فرآیند خدمت گیری محدودیت هایی وجود دارد که صندوق برای رفع این مشکلات به دنبال الکترونیکی شدن ارائه خدمات بیمه تکمیلی است.
احمدیان گفت: این طرح در قالب سامانه الکترونیکی اجرا می شود که ۸۰ تا ۸۵ درصد مطالبات و فرآیند فیزیکی کار را کاهش می دهد. از سوی دیگر امکان دسترسی بازنشستگان و افراد تحت پوشش را از منزل برای دریافت مشاوره های پزشکی لازم، معرفی پزشک و خدمات مورد نیاز، آسان می کند.
در این نشست، گزارشی از اقدامات امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۹۵ ارائه شد. همچنین به پاس خدمات و تلاش های صورت گرفته، لوح تقدیر از سوی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به مدیرکل و کارکنان این امور اهدا شد.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور
عکاس: راحله شیخ