درخواست اسلامیان از دستگاه قضایی کشور

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از قوه قضاییه خواست تا به صورت ویژه به پرونده تخلفات صورت گرفته در شرکت ملی نفتکش و پتروشیمی جم ورود کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با قدردانی از همکاری و تعامل دستگاه قضایی برای رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در این صندوق، تاکید کرد: با اینکه از ۱۰ پرونده ای که در دستگاه قضایی مطرح شده به هشت پرونده رسیدگی قضایی شده است، اما نیاز است تا قوه قضاییه به صورت ویژه به دو پرونده تخلف دولت قبل که از دو سال گذشته مفتوح مانده، رسیدگی کند.
اسلامیان اظهار داشت: تخلفات سنگینی که در دو شرکت ملی نفتکش و پتروشیمی جم صورت گرفته و میلیاردها تومان خسارت به صندوق بازنشستگی کشوری وارد کرده که تبعات آن به بازنشستگان این صندوق بازمی گردد، با توجه به مشخص بودن متهمان و محتوای تخلف، نیاز به برخورد قضایی ویژه و سریع دارد.
وی یادآور شد: در شرکت ملی نفتکش، مبلغ کلانی به فردی خارجی و بدون ضوابط قانونی پرداخت شده و در پتروشیمی جم نیز قراردادی بین فردی که اکنون ساکن آمریکا است با یکی از اعضای نهاد ریاست جمهوری در دولت قبل منعقد شده که در مجموع پول هنگفتی از کشور خارج شده است، اما هنوز برای بازگشت این سرمایه ها اقدام جدی قضایی نشده است.
اسلامیان تصریح کرد: دستگاه قضایی در هشت پرونده تخلف به خوبی و با جدیت با صندوق بازنشستگی کشوری همکاری کرده و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از دارایی های صندوق در سه سال اخیر بازگشته است. جا دارد این دستگاه در این دو پرونده نیز بدون در نظر گرفتن مسائل سیاسی به صورت ویژه ورود کند و تکلیف تخلفات صورت گرفته و سرمایه از دست رفته یک میلیون و ۳۲۴ هزار بازنشسته کشوری را روشن سازد.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور
عکاس: راحله شیخ