سند سالمندی هفته آینده به سازمان برنامه و بودجه می‌رود

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان از ارسال سند سالمندی به سازمان برنامه و بودجه در هفته آینده خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از سایت مهرخانه، محسن سلمان نژاد گفت: حداکثر تا یک هفته آینده سند سالمندی به سازمان برنامه و بودجه ارسال می شود تا برنامه‌های عملیاتی آن از در آینده نزدیک آغاز شود. امیدواریم در برنامه ششم توسعه شاهد پیشرفت سالانه برنامه های این سند در کشور باشیم.
وی با اشاره به اینکه اکنون جمعیت کشور در پنجره سالمندی قرار دارد، اظهار داشت: تلاش می کنیم برنامه‌های آتی در حوزه سالمندان بسیار کامل‌تر از گذشته باشد و در مواجهه با افزایش جمعیت سالمند، از پیش‌بینی‌های لازم برخوردار باشد.
سلمان‌نژاد، درباره سرنوشت دو سند «توسعه سالمندی» و «سند ملی سالمندی»، گفت: پس از رفت و برگشت هایی میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این دو سند با نظر سازمان برنامه و بودجه، در دبیرخانه شورای ملی سالمندان، تلفیق شد.
وی با اشاره به محورهای اصلی سند توسعه سالمندی، اظهار داشت: این سند شامل چهار محور اصلی است. که نخستین محور آن، ایجاد درآمد منطقی برای سالمندان است تا فرد سالمند بتواند با کرامت زندگی کند.
سلمان نژاد اضافه کرد: محور دوم این سند بر توانمندسازی سالمندان در تمام حوزه‌های رفاهی، مشارکت اجتماعی، شغل، و سن بازنشستگی تاکید دارد. افزایش سن بازنشستگی یکی از بخش های توانمندسازی سالمندان است؛ چراکه در تمام دنیا مشخص شده که بالا رفتن سن بازنشستگی، سبب افزایش مشارکت اجتماعی سالمندان و توانمندسازی آن ها می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: سومین محور سند توسعه سالمندی، به توانمند کردن محیط سالمند و تمام شرایطی که باید برای سالمند در محیط کار و زندگی فراهم شود، اشاره دارد. محور چهارم نیز مربوط به سلامت جسمی و روانی سالمندان و امید به زندگی آنها بعد از رسیدن به ۶۰ سال است.
رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان همچنین گفت: در برنامه ششم توسعه برای رسیدن به این اهداف برنامه‌هایی پیش‌بینی شده که امیدواریم بعد از تصویب، اجرایی شوند.