به منظور طرح مطالبات بازنشستگان انجام شد؛

دیدار نمایندگان کانون‌های بازنشستگی ایلام با استاندار و برخی مسئولان استانی

تعدادی از روسا و نمایندگان کانون های بازنشستگی استان ایلام پیرامون مهم ترین مطالبات و دغدغه های جامعه بازنشستگان با استاندار ایلام و برخی دیگر از مسئولان استانی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان ایلام، جمعی از نمایندگان بازنشستگان استان از جمله رییس کانون بازنشستگی آموزش و پروررش، نماینده بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی، نماینده بازنشستگان جهاد دانشگاهی، نماینده بازنشستگان استانداری، به همراه مدیر صندوق بازنشستگی استان با استاندار ایلام، مدیرکل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، معاون سیاسی، معاون توسعه مدیریت و مدیرکل حراست استانداری دیدار و گفت و گو کردند.

«حسن بهرام نیا» استاندار ایلام در این دیدار پس از شنیدن سخنان نمایندگان بازنشستگان، ضمن تقدیر از این عزیزان برای یک عمر تلاش صادقانه و با اشاره به خلاءهای موجود در طرح و لوایح تصویب شده در حوزه بازنشستگی و موارد مورد اشاره نمایندگان بازنشستگان، گفت: همه باید از  قانون تمکین کنیم و حق و حقوق بازنشستگان را با جدیت پیگیری کنیم؛ قانون‌گذار همه مسایل را پیش‌بینی کرده است و در برخی موارد هم خلا‌هایی  وجود دارد که بتدریج برطرف می‌شود.

استاندار ایلام با تاکید بر نیاز بازنشستگان به سفر، تفریح و نشاط بیشتر اظهار داشت: ۳۲ هکتار زمین برای احداث پارک بانوان در دست بررسی و اقدام است و خانه امید بازنشستگان نیز قابل بررسی و پیگیری توسط ارگان های مربوطه است.

دوست محمدی مدیرکل مدیریت و برنامه ریزی استان نیز با اشاره به مواد قانونی حمایت دستگاه ها از بازنشستگان، انجام این مهم را منوط به صدور بخشنامه و دستورالعمل اجرایی دانست.

«سید روح اله عبدالهی» مدیر صندوق بازنشستگی استان ایلام نیز با اشاره به پرداخت وام ۳۰میلیون تومانی و سایر خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی به بازنشستگان عزیز، به پیگیری مطالبات این عزیزان و اجرایی شدن ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری توسط دستگاه های اجرایی برای حمایت از بازنشستگان آن دستگاه اشاره کرد.

گفتنی است، در ابتدای این نشست، یکی از نمایندگان کانون های بازنشستگی، گزارشی از مطالبات بازنشستگان کشوری از جمله همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین، برقراری فوق العاده مناطق جنگی، پاداش مناطق محروم و سایر مطالبات را ارائه کرد.

یکی دیگر از نمایندگان کانون های بازنشستگی میز با قدردانی از استاندار ایلام برای شنیدن درد و دل بازنشستگان گفت: بیشتر جمعیت بازنشستگان کشوری مربوط به آموزش و پرورش بوده و تاکنون مطالبات این قشر عظیم و سایر بازنشستگان محقق نشده است.

وی همچنین دو مشکل عمده بازنشستگان را عدم پرداخت یک ماه پاداش مناطق محروم و برقراری فوق العاده مناطق جنگی دانست و خواستار الزام مدیران کل دستگاه های اجرایی برای اعمال حمایت های رفاهی از بازنشستگان خود به ویژه موضوع ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و تعیین مشاور ویژه استاندار در امور بازنشستگان شد.

عدم حضور مشاور ویژه بازنشستگان در جمع مشاورین استاندار، اجرای مناطق جنگی، عدم پرداخت پاداش پایان خدمت، فراموش شدن معوقات بازنشستگان، نداشتن مجوز فعالیت و نزول جایگاه حقوقی کانون های بازنشستگی و ساخت پارک مخصوص بازنشستگان و خانه امید و همچنین برگزاری تورهای گردشگری درون و برون استانی از دیگر مطالباتی بود که بازنشستگان استان ایلام با استاندار این استان مطرح کردند.