جبران ۲۳ درصدی کاهش قدرت خرید بازنشستگان کشوری

به دلیل افزایش نیافتن حقوق بازنشستگان کشوری متناسب با نرخ تورم در دولت های نهم و دهم، ۶۷.۷ درصد از قدرت خرید این عزیزان کاسته شد که با تدبیر دولت یازدهم و طی سه سال اخیر، حداقل ۲۳ درصد از این کاهش قدرت خرید، جبران شده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، اظهار داشت: سیاست های دولت نهم و دهم و افزایش تورم در آن برهه سبب شد تا قدرت خرید بازنشستگان کشوری ۶۷.۷ درصد کاهش پیدا کند که با تلاش و رایزنی های مستمر صندوق بازنشستگی کشوری و حمایت و توجه دولت یازدهم، این میزان طی سه سال اخیر، ۲۳ درصد جبران شده است.
وی تصریح کرد: در طول چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید و با پیشنهاد صندوق بازنشستگی کشوری، نرخ افزایش حقوق بازنشستگان متناسب و حتی بیش از نرخ تورم سالانه افزایش یافت.
اسلامیان یادآور شد: در سال های ۹۳ تا ۹۵ به ترتیب نرخ تورم ۱۵.۶، ۱۱.۹ و ۹ درصد از سوی بانک مرکزی اعلام شد، در حالیکه افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در این سال ها به طور متوسط و به ترتیب ۲۰، ۱۴ و ۱۶ درصد بوده است.
وی با اشاره به نرخ اعلام شده تورم برای سال جاری، گفت: پیش بینی شده است که نرخ تورم در سال ۹۶ حدود ۹ درصد باشد، در حالیکه حقوق بازنشستگان کشوری، امسال، به طور متوسط ۱۸.۳ درصد افزایش یافت.
وی همچنین گفت: جبران خسارت های وارد شده به معیشت بازنشستگان کشوری، در قالب اجرای طرح افزایش پلکانی و همسان سازی حقوق، نیازمند حداقل ۵ سال زمان است که امیدواریم با حمایت های دولت این خسارت ها هرچه سریعتر جبران شود.

خبرنگار: سید بهنام اخوت پور