به منظور تاکید براجرای ماده 85 انجام شد؛

نشست هم‌اندیشی مدیر صندوق بازنشستگی کرمانشاه با رئیس جهاد کشاورزی استان

نشست هم اندیشی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری و رئیس کانون بازنشستگان جهاد کشاورزی با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه روز دوشنبه ۱۷ مهرماه برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت استان کرمانشاه ، در این نشست  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تکریم و احترام جایگاه بازنشستگان و پیشکسوتان وظیفه همگانی است و این مهم باید در فرهنگ ما بیشتر نهادینه و رایج شود.

«علی چاله چاله» افزود: اعتقاد دارم باید از هر راه ممکن برای رفاه بیشتر بازنشستگان تلاش کرد و ارائه خدمات بهتر به بازنشستگان یکی از راههای تکریم این عزیزان است.

چاله چاه با بیان اینکه «دستگاه‌های اجرایی استان با توجه به ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر قوانین مربوطه و ماده قانونی ضوابط اجرایی بودجه می توانند قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان را همانند شاغلین خود منعقد کنند» ابراز امیدواری کرد: انشالله پیگیر اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری برای سال ۱۴۰۳ خواهیم بود.

«کاظم نجفی نیا» مدیر صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه نیز در این نشست با قدردانی از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان برای اهمیت دادن به حوزه بازنشستگی گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری در حوزه سلامت و با عنایت به فرمایش معظم له مبنی بر اینکه (( باید به گونه ای عمل شود که بیمار جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشد)) ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری ایجاد شده است.

وی ادامه داد: براساس این ماده قانونی صراحتاً اعلام شده که دستگاه های اجرایی مکلفند در چارچوب بودجه های مصوب و آیین نامه هایی که به تصویب هیات محترم وزیران می رسد، کارکنان و بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنان را علاوه بر بیمه پایه درمان، بامشارکت آنان به صورت هماهنگ و یکنواخت تحت پوشش بیمه های تکمیلی قرار دهند.

نجفی نیا یادآور شد: اداره امور مالیاتی استان و چند دستگاه دیگر قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان را همانند شاغلین خود منعقد و اجرا کرده اند؛ بنابراین از سایر دستگاه های اجرایی استان می خواهیم ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری که مربوط به بیمه تکمیلی بازنشستگان است، را اجرا کنند.

گفتنی است، در این نشست مدیر صندوق بازنشستگی از رئیس سازمان جهاد کشاورزی خواست تا در جهت واگذاری زمین برای ساخت مجتمع فرهنگی، ورزشی و تفریحی برای بازنشستگان همکاری لازم را با صندوق بازنشستگی انجام دهند.