مشهد میزبان سمینار آموزشی سفیران تغذیه بازنشستگان

کم اطلاعی یا بی توجهی به تغذیه مناسب، هزینه های درمانی سنگینی به بازنشستگان تحمیل می کند که با آموزش های مناسب می توان ضمن کاهش این هزینه ها، به افزایش سلامت بازنشستگان کمک کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمدرضا ترابی، معاون اداری و مالی صندوق بازنشستگی کشوری در نخستین سمینار آموزشی تغذیه بازنشستگان کشور که با حضور ۱۳۰ نفر از مدیران، کارشناسان و بازنشستگان کشوری در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: تجربه ارزشمند همکاری صندوق بازنشستگی کشوری با انجمن آلزایمر ایران موجب معرفی بیماری آلزایمر و راهکارهای مقابله با آن در سطح کشور با همکاری بازنشستگان داوطلب شده است.
ترابی یادآور شد: تجربه این آموزش ها سبب شد با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بازنشستگانی که دارای پیشینه تحصیلاتی و تجربی مرتبط با تغذیه بودند، معرفی شوند تا برای بهبود تغذیه بازنشستگان، سمینار آموزشی مشترکی برگزار شود.
وی افزود: بازنشستگان ارجمندی که از سراسر کشور در این سمینار حضور دارند، می توانند به عنوان افراد یا گروه های داوطلب در استان های خود، کلاس های آموزشی برای سایر بازنشستگان برگزار کنند.
ترابی با اشاره به هزینه های سنگینی که به بازنشستگان برای درمان بیماری های ناشی از کم اطلاعی یا بی توجهی به تغذیه مناسب، تحمیل می شود، گفت: آموزش هایی که در قالب این طرح به بازنشستگان ارائه می شود می تواند به کاهش این هزینه ها و افزایش سلامت بازنشستگان کمک کند.
کارگاه آموزش مربیان تغذیه بازنشستگان، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه امسال به میزبان نمایندگی صندوق بازنشستگی کشوری استان خراسان رضوی، در مشهد مقدس و با حضور تعداد زیادی از بازنشستگان داوطلب برگزار می شود.