تقدیر از گروه صنعتی ملی برای توجه به مسوولیت اجتماعی

گروه صنعتی ملی با ارایه پروژه «تعیین صدک های سایز کفش برای شهروندان» در نخستین همایش جایزه ملی مسوولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی ایران، موفق به دریافت گواهی برتر اهتمام در امر مسوولیت اجتماعی شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از گروه صنعتی ملی، در نخستین همایش جایزه ملی مسوولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی کشور که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، ریاست شبکه مسوولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی اتحادیه اروپا و جمعی از نمایندگان مجلس و شورای اسلامی شهر تهران، اساتید دانشگاه ها، شرکت‌ها و موسسات و نهادهای خصوصی و دولتی در سالن همایش‌های وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، از ۱۶۳ شرکت حاضر ۵۰ شرکت و نهاد فعال در عرصه مسوولیت اجتماعی معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.
در این همایش، ۱۸ شرکت برتر در شش بخش حاکمیت شرکتی، شفافیت مالی، محیط زیست، کارکنان، جامعه و یکپارچگی، موفق به دریافت جایزه ملی مسوولیت اجتماعی شدند. همچنین به ۳۲ شرکت دیگر از جمله گروه صنعتی ملی، به دلیل اهتمام و تلاش در عرصه اقدامات مسوولانه گواهی مسوولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی (CSR) اهدا شد.
علیرضا روحانی، مدیر روابط عمومی گروه صنعتی ملی با اشاره به طرح ارایه شده توسط گروه صنعتی ملی به این رویداد ملی، اظهار داشت: با توجه به هماهنگ نبودن اندازه و ابعاد کفش های تولید داخل با شکل و اندازه پای ایرانیان و نیز فقدان مطالعات و پژوهش های موثر و مفید در این حوزه، گروه صنعتی ملی و شرکت کفش ملی تصمیم گرفت تا برای تهیه این استاندارد اقدام کند.
روحانی هدف از این پروژه را دستیابی به جامعه سالم عنوان کرد و افزود: طرح «تعریف صدک های سایز کفش برای شهروندان ایرانی» برای نخستین بار به دبیرخانه همایش جایزه ملی مسوولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی کشور ارایه شد که توسط هیات داوران شایسته دریافت گواهی برتر اهتمام در بخش رعایت الزامات ذینفعان شناخته شد.
وی تصریح کرد: این اقدام تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم بسیاری بر سلامت شهروندان ایرانی دارد؛ چراکه آسایش مصرف کننده بر رفتارهای اجتماعی وی به ویژه در مواجهه با سایر شهروندان تاثیر مثبت گذاشته و به ایجاد جامعه سالم و شاداب کمک می کند.