کتابی برای دانستن رازهای یک بازنشستگی موفق

کتاب جیبی «من یک بازنشسته هستم» نوشته صادق محمدی در ۱۳۰ صفحه چاپ و منتشر شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، بازنشستگی به معنی کناره‌گیری از زندگی و گذراندن آن در محیط خانه، آسایشگاه یا بستر بیماری نیست؛ بلکه این مقطع از زندگی به معنی کناره‌گیری از ادامه شغل در اثر بالا بودن سن و گاه در پی بیماری و ازکارافتادگی است و بر اثر آن تنها سبک زندگی انسان‌ها تغییر می‌کند نه اینکه زندگی تمام شود.
برنامه ریزی از اصولی است که هر فرد در طول سالیان عمر خود به کار می برد و طبق آن مسیر موفقیت و شکست خود را تعیین می‌کند. افرادی که از سال‌ها قبل با یک برنامه‌ریزی درست به زندگی و حیات خود ادامه داده‌اند، انتظار می‌رود که بدون توقف به ادامه برنامه خود پرداخته و کمتر مورد آسیب قرار می‌گیرند. داشتن یک برنامه درست برای موفقیت در زندگی بعد از بازنشستگی، مستلزم شناخت کافی از این دوران پراهمیت و استفاده از الگوهای موفق است و دانستن این آگاهی می‌تواند با مطالعه تجربیات و نقل‌ قول‌ها بزرگان سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.
کتاب «من یک بازنشسته هستم» نوشته صادق محمدی، حاصل تجربیات و مطالعات در حوزه روانشناسی و مدیریت بازنشستگی است که متناسب با وضعیت بازنشستگان در کشور و با هدف کمک به بهبود شرایط پیرامونی، تغییرات اساسی در سبک زندگی و تقویت امید به آینده در این دوران پر اهمیت، تالیف شده است.
محتوای این کتاب آموزشی است و به صورت نکته‌های کاربردی با شیوه برداشت آزاد تالیف شده است. پیش‌بینی می‌شود پس از مطالعه این کتاب افرادی که بیکار یا بازنشسته هستند الگوی ذهنی خود را برای کسب موفقیت در آینده پیدا کرده و بتوانند بهتر از همیشه در محیط کار و زندگی خود ظاهر شوند.
کتاب «من یک بازنشسته هستم» که در قطع جیبی چاپ شده، ترکیبی از نکته‌هایی ساده و روان برای خواندن است که نکاتی ساده اما سازنده را یادآوری می‌کند. در این کتاب تاکید شده است: «بازنشستگی یعنی فرصتی برای انجام دادن هر چیزی که تا به حال دوست داشتی و فرصت آن را نداشتی.»
نویسنده در بخشی از این کتاب به تعریفی تازه ای از مفهوم بازنشستگی اشاره و یادآوری می کند: «آیا تا بحال در بعدازظهر یک روز پاییزی در خیابان قدم زده‌اید؟ آیا نگاه کرده‌اید که برگ‌های درختان یکی پس از دیگری جدا می‌شود و با وزش باد، هر کدام به مقصدی پرواز می‌کنند؟ خب، این همان تعریف بازنشستگی است که به دنبالش بودید.»
کتاب جیبی «من یک بازنشسته هستم» نوشته صادق محمدی، بهار امسال، در ۱۳۰صفحه با قیمت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر و در دسترس علاقه‌مندان به کتابخوانی، به ویژه بازنشستگان قرار گرفته است.

خبرنگار: محسن دلیلی