تاسیس شرکت مشترک برای ساخت و تعمیر کشتی های پهن پیکر

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش قرارداد تاسیس شرکت مشترک ساخت و تعمیر کشتی‌های پهن پیکر امضا کردند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین امضای این قرارداد سه جانبه، گفت: زمان آغاز به کار دولت یازدهم شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) به دلیل روش‌های خصوصی سازی که برای رد دیون سهامشان انجام شده بود، در وضعیت نیمه تعطیل قرار داشتند و شرکت صدرا نیز تعطیل بود.
محمدرضا نعمت زاده، گفت: با تلاش‌های انجام شده شرکت صدرا دوباره فعال شد و اختلافات ایزوایکو با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش برطرف و به مشارکت تبدیل شد.
نعمت زاده درباره اهمیت این قرارداد سه جانبه، تصریح کرد: در گذشته به دلیل اختلاف این شرکت‌ها، حداقل ۱۰۰ کشتی از خارج کشور وارد شد، درحالی که با ایجاد تعامل، این تعداد کشتی در داخل کشور تولید می شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با امضای این قرارداد، منافع مصرف‌کننده و تولیدکننده با هم ادغام شده است، افزود: این قرارداد سه جانبه، یک قرارداد برد-برد است.
منصور معظمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز گفت: براساس برنامه راهبردی صنعت کشتی سازی کشور، نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این صنعت تا سال ۱۴۰۴ نیاز است.
معظمی با تاکید بر اینکه امروز در صنعت کشتی سازی کشور، روحیه تقابل به روحیه تعامل و مشارکت تبدیل شده است، گفت: با امضای این قرارداد، یک شرکت مشترک بین ایدرو، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش تشکیل می‌شود که سهم آنها به ترتیب ۲۰، ۴۰ و ۴۰ درصد است.