صادرات سومین محموله یکپارچه قیر شرکت نفت پاسارگاد

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد از صادرات سومین محموله بزرگ یکپارچه قیر این شرکت به کشورهای جنوب شرق آسیا خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از شرکت نفت پاسارگاد، فریدون درویش زاده با اشاره به رکوردهای پی در پی این شرکت در سطح کشور و منطقه خاورمیانه، گفت: شرکت نفت پاسارگاد به عنوان بزرگترین تولید کننده قیر در خاورمیانه توانست سومین محموله بزرگ یکپارچه قیر را به مقصد کشورهای جنوب شرق آسیا صادر کند.
درویش زاده با بیان اینکه سومین محموله صادراتی قیر شرکت نفت پاسارگاد ۳۴ هزار تن است، افزود: بارگیری سومین محموله بزرگ قیر، ابتدای هفته جاری، در بندر امام خمینی (ره) به پایان رسید و کشتی پالانکا میامی به عنوان یکی از کشتی های غول پیکر حمل قیر، راهی کشورهای جنوب شرق آسیا شد.
وی با بیان اینکه استاندارد بارگیری کشتی های غول پیکر ۱۴روز است، تصریح کرد: عملیات بارگیری این کشتی در کمتر از ۷ روز به پایان رسید که در نوع خود رکوردی بی نظیر برای کشورمان محسوب می شود.
درویش زاده میزان ارزآوری این محوله را ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: حدود ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در سه شیفت کاری درگیر عملیات بارگیری این کشتی بودند.
وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تولید کارخانه آبادان ۲ هزار و ۴۰۰ تن در روز است، افزود: یکی دیگر از رکوردهای تکرار نشدنی شرکت نفت پاسارگاد در این مدت، تولید ۳ هزار و ۲۰۰ تن قیر باکیفیت در روز در کارخانه آبادان است.
مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد با قدردانی از کارکنان منطقه جنوب غرب این شرکت، اظهار داشت: تلاش جهادگران عرصه اقتصادی در این منطقه باعث شد تا نفت پاسارگاد از برنامه صادراتی خود در دو ماهه اول سال ۹۶، حدود ۴۰ درصد پیش افتد.
درویش زاده عملی کردن شعار سال و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را مهمترین هدف شرکت نفت پاسارگاد عنوان کرد و گفت: افزایش تولید و اشتغالزایی یکی از اهداف نفت پاسارگاد است که در دو ماه نخست سال و با افزایش تولید، به صورت غیرمستقیم برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.
دومین محموله قیر صادراتی شرکت نفت پاسارگاد، اسفندماه سال گذشته به مقصد مالزی و سنگاپور ارسال شد. بیش از ۴۴ درصد سهام این شرکت بزرگ نفتی، در اختیار صندوق بازنشستگی کشوری است.