گلایه صندوق بازنشستگی کشوری از سازمان نظام پزشکی
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه سیستم های صندوق بازنشستگی از عدم همکاری سازمان نظام پزشکی برای فراهم کردن زیرساختهای لازم به منظور برون سپاری سه خدمت عصا، عینک و سمعک بازنشستگان گلایه کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، بهروز انتظاری در گفتوگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه پیگیری های لازم در این خصوص انجام میشود و امید می رود هرچه سریعتر این سه خدمت از طریق دفاتر پیشخوان دولت به بازنشستگان ارائه شود، گفت: سال گذشته ارائه چهار خدمت شامل چاپ حکم بازنشستگی، چاپ فیش حقوقی بازنشستگان و موظفین، پاسخ به استعلامات و صدور کارت منزلت، برون سپاری و به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد.
انتظاری، میزان موفقیت و صرفه جویی برون سپاری این خدمات را قابل توجه دانست و افزود: به عنوان مثال، تا سال گذشته حدود ۴۰ هزار کارت منزلت برای بازنشستگان توسط دفاتر پیشخوان دولت صادر شد و هزینه دریافتی آن که تا پیش از این، حدود ۲۵ هزار تومان بود به ۴۵۰۰ تومان کاهش یافت. همچنین مدت زمان انتظار برای دریافت کارت از سه ماه به سه تا پنج دقیقه رسید.
مدیرکل دفتر برنامهریزی و توسعه سیستمهای صندوق بازنشستگی کشوری درباره زمان برونسپاری سه خدمت عصا، عینک و سمعک بازنشستگان به دفاتر پیشخوان دولت که قرار بود پایان سال گذشته عملیاتی شود، اظهار داشت: در حال حاضر بازنشستگان برای دریافت کمک هزینه عینک، عصا و سمعک باید به ادارات بازنشستگی مراجعه و مدارکی ارائه کنند. قرار بود در مرحله دوم برون سپاری خدمات صندوق، سه خدمت عصا، عینک و سمعک نیز واگذار شود که از چندماه گذشته آماده سازی زیرساخت های لازم برای این امر در حال انجام است.
انتظاری افزود: در همین زمینه نیاز به کمک و همکاری سازمان نظام پزشکی است. به رغم انجام مکاتبات و پیگیری های لازم و پس از گذشت دو ماه، مدیر مربوطه در سازمان نظام پزشکی پاسخی نداده و به همین دلیل، مجددا موضوع از طریق مراجع بالاتر در این سازمان در حال پیگیری است که امید می رود هرچه سریع تر به نتیجه برسد.
وی بابیان اینکه باید وب سایتی توسط سازمان نظام پزشکی طراحی شود که قابلیت تطبیق شماره نظام پزشکی درج شده بر روی نسخه های پزشکی بازنشستگان را برای صندوق بازنشستگی کشوری فراهم آورد، گفت: این مهم منجر به تسهیل در ارائه خدمات در کوتاه ترین زمان به بازنشستگان می شود.