خانه امید ویژه بازنشستگان در استان‌‌ بوشهر ساخته می‌شود

رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری گفت: ساخت خانه‌های امید در استان‌ها از اولویت این صندوق است که در این راستا خانه امید ویژه بازنشستگان بوشهری ساخته می‌شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از سایت اطلاع رسانی استانداری بوشهر، نعمت الله ایزدی در نشست با مسئولان استان بوشهر با بیان اینکه رسیدگی به مطالبات بازنشستگان از اولویت‌های صندوق بازنشستگی کشوری است، اظهار داشت: اکنون یک‌میلیون و ۳۳۰ هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری است که خدمات گوناگونی به این قشر ارائه می‌شود.
رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه ۵ هزار و ۸۰۰ نفر در استان بوشهر تحت پوشش صندوق‌ بازنشسته کشوری قرار دارند، گفت: ساخت خانه امید از اولویت‌های این صندوق و این طرح‌ در پارک‌ها و بوستان‌های مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها ساخته می‌شود.
ایزدی با بیان اینکه در خانه‌های امید امکانات و تجهیزات مورد نیاز بازنشستگان فراهم می‌شود، گفت: در خانه‌های امید امکاناتی همچون پزشک، تجهیزات رفاهی، تفریحی و رایانه مستقر است و برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در این مکان ها اجرا می‌شود.
وی با تاکید بر تجهیز شدن مراکز استان‌ها به خانه امید ویژه بازنشستگان، افزود: اکنون ۴۰ خانه امید در استان‌ها و شهرستان‌ها ساخته شده که امسال این مراکز افزایش می‌یابد.
ایزدی با تاکید بر تعیین مکان مناسب برای ساخت خانه‌های امید خاطر نشان کرد: برای ساخت هر خانه امید بین ۸۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد تومان هزینه می‌شود. زیربنای خانه‌های امید ۶۰۰ متر مربع است و امسال تلاش می شود خانه های امید نیمه تمام، تکمیل شود.
وی با اشاره به تامین اعتبارات لازم برای تکمیل خانه‌های امید نیمه تمام، اظهار داشت: برای تکمیل خانه‌های امید ۱۵ میلیارد تومان مصوب شده که با برنامه‌ریزی انجام شده این مراکز امسال احداث و راه‌اندازی می‌شود.
ایزدی با بیان اینکه به ازاء هر ۵ هزار بازنشسته یک خانه امید احداث می‌شود، گفت: خانه‌های امید در بهترین پارک ها و بوستان های مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها ساخته می‌شوند و جوابگوی نیاز ۵ هزار نفر بازنشسته کشوری هستند.
وی با تاکید بر ضرورت ساخت خانه امید بازنشستگان استان بوشهر، خاطر نشان کرد: جانمایی ساخت خانه امید در مرکز استان بوشهر در حال انجام است که با تعیین محل ساخت، عملیاتی اجرایی احداث خانه امید بوشهر به زودی آغاز می‌شود.