اطلاع رسانی پاشنه آشیل فعالیت خانه های امید

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان اصفهان با بیان اینکه خانه های امید نیازمند تدوین چارت سازمانی و اصلاح ساختار اداری هستند، اظهار داشت: شرح وظایف متولیان این خانه ها باید مشخص باشد تا با شفاف سازی در انجام فعالیت ها و هماهنگی با مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری در استان، شاهد چالش های کمتری باشیم.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، شهروز عبادی گفت: خانه های امید استان اصفهان در شهرهای خمینی شهر، شهرضا و آران و بیدگل، مستقل از کانون های بازنشستگی فعالیت دارند و تمامی بازنشستگان اعم از اعضای کانون و دیگر بازنشستگان می توانند از خدمات این خانه ها استفاده کنند.
وی با اشاره به فعالیت های مستمر خانه امید شهررضا، بیان داشت: فعالیت های گسترده آموزشی شامل کلاس های زبان انگلیسی، آموزش سفره آرایی، گلدوزی، شیرینی پزی، آشپزی و کلاس های آلزایمر در خانه امید شهررضا در حال برگزاری است و بزودی کلاس های مهارت آموزی فنی و حرفه ای و دروه های آموزش تغذیه نیز در آن برای بازنشستگان برگزار می شود.
عبادی افزود: سفرهای سیاحتی و زیارتی از سوی خانه امید شهررضا علاوه بر سفرهای شرکت پرشین گلف و شرکت ایرانگردی و جهانگردی برای بازنشستگان برگزار می شود؛ همچنین در این خانه نمایشگاه کتاب و نمایشگاه و فروشگاه گیاهان دارویی دایر شد و مورد استقبال بازنشستگان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه بخش عمده فعالیت های فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در خانه های امید صورت می گیرد، اظهار داشت: جشنواره ورزشی بازنشستگان این شهرستان امسال در خانه امید برگزار شد. کلاس های مربی گری آمادگی جسمانی و بدنسازی نیز در همین مکان برگزار می شود.
عبادی یادآور شد: خانه های امید شهررضا، خمینی شهر و آران بیدگل نیاز به تجهیزات ورزشی از جمله میز تنیس، دارت، صندلی ماساژ، میز و صندلی شطرنج، تجهیزات کتابخانه ای و سیستم صوتی دارند.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان اصفهان گفت: کمبود نیروی انسانی منجر به عدم معرفی خانه های امید و صندوق های بازنشستگی کشوری در استان ها شده به طوریکه جبران این خسارت منوط به داشتن نیروی متخصص در حوزه روابط عمومی است.
عبادی با بیان اینکه اطلاع رسانی پاشنه آشیل فعالیت خانه های امید است، افزود: باید نیروهای روابط عمومی در مدیریت استانی صندوق های بازنشستگی کشوری به طور مجزا مستقر شود. هم اکنون انجام همزمان چندکار مختلف برای رابطین روابط عمومی باعث شده که خانه های امید و صندوق های بازنشستگی در استان ها به درستی معرفی نشوند.
وی ادامه داد: در حال حاضر خانه های امید روزانه برنامه های زیادی را برای بازنشستگان کشوری اجرا می کنند، اما به علت کمبود نیروی متخصص در حوزه روابط عمومی این برنامه ها به درستی اطلاع رسانی نمی شود. در استان ها کانون های بازنشستگی ظرفیت بالایی دارند که استفاده از این ظرفیت تنها با داشتن نیروی روابط عمومی متخصص و فعال به همراه تجهیزات نوین در این حوزه محقق شده است.

خبرنگار: مینا شیروانی ناغانی