ضرورت پیگیری تجهیز و تکمیل خانه های امید فارس

استان فارس چهار خانه امید دارد که سه خانه امید در شهرستان های شیراز، نورآباد و جهرم افتتاح شده و نیاز به تجهیزات بیشتر دارند و خانه امید کازرون با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد نیاز به تکمیل و نظارت بیشتر ساخت دارد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان فارس با بیان اینکه جانمایی خانه های امید باید مورد بازنگری قرار گیرد، گفت: این خانه ها باید در مراکز شهرها ساخته شوند تا مورد استقبال بازنشستگان بیشتری قرار گیرند.
علیمراد شیری با اشاره به عدم وجود چارت سازمانی مشخص در مدیریت خانه های امید، اظهار داشت: با این روند مدیریت این خانه ها در طولانی مدت دچار مشکل می شود.
شیری افزود: خانه امید کازرون از ابتدا طرح آب درمانی بود، اما چون این طرح حذف شد، موجب نارضایتی مسوولان محلی و در نتیجه عدم تکمیل ساخت آن شد؛ به گونه ای که هم اکنون در حال تخریب است و پیمانکار نیز مسوولیتی در قبال آن نپذیرفته است.
وی اظهار داشت: خانه امید کازرون با نظارت درستی ساخته نشد، به همین منظور نیز باید سقف این ساختمان برداشته و از ابتدا با نظارت مهندسان ناظر به صورت استاندارد ساخته شود.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان فارس با اشاره به اینکه ساختمان خانه امید جهرم نیز در سال ۸۹ به صندوق بازنشستگی کشوری تحویل داده شد، اما در مدیریت قبلی فعال نشد، گفت: در این خانه برخی امکاناتی زیرساختی موجود نیست و نیاز به تجهیز دارد. شاید یکی از علل عدم استفاده از خانه امید جهرم بعد از ۸ سال، جانمایی نامطلوب آن باشد.
شیری با بیان اینکه خانه امید نورآباد ممسنی سال گذشته افتتاح شده و با فعالیت مستمر تسهیلات مناسبی را به بازنشستگان ارائه می دهد، اظهار داشت: در این خانه با کارکرد آب درمانی در طول هفته ۶ سانس استخر به صورت رایگان برای بانوان و آقایان ارائه می شود، همچنین برای تامین هزینه های جاری خانه امید نورآباد ممسنی، استخر در برخی ساعات هفته اجاره داده می شود.
وی ادامه داد: بزودی یک نفر پزشک در خانه امید نورآباد ممسنی مستقر می شود؛ اما چون این خانه طرح آب درمانی بوده، سالن ورزشی و کتابخانه ندارد و به همین دلیل، به دنبال فعالیت های آموزشی در آن هستیم.
مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان فارس گفت: در خانه امید شیراز فعالیت های آموزش قرآن، نهج البلاغه و هنرهای دستی، منبت کاری و نقاشی انجام و کلاس های مثبت اندیشی، شب شعر و موسیقی نیز هفته ای دو روز برگزار می شود. همچنین این خانه به میز تنیس، شطرنج، فوتبال دستی و دارت برای استفاده بازنشستگان عزیز تجهیز شده است.
وی افزود: به دنبال استقرار بینایی سنج و چشم پزشک برای حداقل یک روز در هفته در خانه امید شیراز هستیم تا به صورت رایگان بازنشستگان و اعضای خانواده شان ویزیت شوند. دوره های آموزشی تغذیه و آلزایمر نیز بزودی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان فارس در این خانه برگزار می شود.

خبرنگار: مینا شیروانی ناغانی