امام جمعه سنندج:

مسئولین با تمام توان برای رفع مشکلات بازنشستگان تلاش کنند/توجه به جایگاه بازنشستگان، زمینه‌ساز تربیت نسل موفق برای آینده

نشست مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان و تعدادی از مسئولین کانون‌ها و فعالان بازنشستگان استان با ماموستا فایق رستمی نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج صبح امروز (چهارشنبه ۲۶ مهرماه) برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از روابط عمومی مدیریت صندوق بازنشستگی استان کردستان، ماموستا «فایق رستمی» نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج در این دیدار ضمن محکومیت حملات رژیم غاصب اسرائیل به مردم مظلوم غزه و ابراز همدردی با مردم فلسطین، گفت: امروز ما شاهد شهادت بچه ها، زنان و افراد بی‌گناهی هستیم که توسط حکومت ها و انسان هایی صورت می گیرد که خود را مدافع حقوق بشر عنوان می کنند، من نمی دانم این کشورها از کدام بشر صحبت می کنند!

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه تکریم و احترام بازنشستگان و بزرگان در آیات و احادیث تأکید شده است، افزود: بازنشستگان عمر و جوانی خود را صرف پیشرفت و آبادانی سرزمین کرده اند و مسئولین باید تمام تلاش خود را جهت رفع مشکلات این عزیزان بکار گیرند.

وی افزود: دین اسلام، احترام به بزرگان را چه در رفتار و چه خدمت به آنها بسیار مهم دانسته و بارها نیز در این زمینه سفارش شده است. حرمت بازنشستگان عزیز باید همراه با خدمات بهتر به آنها مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه سنندج همچنین بر اهمیت نقش دولت در خدمت هرچه بهتر به بازنشستگان تاکید کرد و گفت: دولت باید علاوه بر رسیدگی به اوضاع مالی و اقتصادی، از تجربه و دانش آنها در سایر بخش ها نیز استفاده کند و نباید خدمات ۳۰ساله این عزیزان به همین سادگی هدر برود.

ماموستا فایق رستمی توجه به جایگاه بازنشستگان را زمینه‌ساز تربیت بهتر نسل موفق برای آینده توصیف کرد و گفت: شما عزیزان الگو هستید و ما باید توجه داشته باشیم جایگاه شما در همه جنبه ها حفظ شود.

نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری یکی از جنبه های تکریم بازنشستگان را اجرای عدالت در همه جوانب دانست و گفت: در سخنان رئیس جمهور محترم هم تاکید زیادی به اجرای عدالت شده است. اجرای عدالت یعنی رفع تبعیض، رفع فقر، رفع بیکاری و فراهم نمودن معیشت مناسب برای بازنشستگان.

وی در پایان سخنان خود، ضمن توصیه به صبر جهت رفع مشکلات، گفت: در سفر قریب الوقوع ریاست محترم جمهور به استان کردستان، ان شاءالله مشکلات و دغدغه های شما از جمله همسان سازی حقوق بازنشستگان، اجرای کامل ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر اجرای بیمه تکمیلی مناسب توسط دستگاه های اجرایی، اعمال امتیازات بند (ج) و بند (ث) ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه در خصوص مناطق عملیاتی جهت بازنشستگان و سایر موارد را در حضور ایشان مطرح خواهم کرد.

در این نشست، «محمد احمدی» مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان نیز به ارائه عملکرد مدیریت و همچنین تشریح برنامه های صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان و موظفین تحت پوشش این صندوق پرداخت.

مدیر صندوق بازنشستگی کردستان گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار نفر بازنشسته و موظف کشوری در کردستان داریم که ماهانه مبلغی بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان حقوق به آنان پرداخت می شود.

احمدی در ادامه خطاب به امام جمعه سنندج، دغدغه های بازنشستگان را بیان کرد و افزود: اصلی ترین مطالبه بازنشستگان در حال حاضر اجرای صحیح همسان سازی حقوق، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص پوشش مناسب بیمه تکمیلی درمان و اعمال امتیازات منطقه جنگی و عملیاتی جهت بازنشستگان است که امیدواریم جنابعالی در جلسات با مسئولین دغدغه های بازنشستگان را مطرح کنید.

وی در ادامه با تاکید بر ترویج فرهنگ تکریم و احترام به بزرگان و بازنشستگان در جامعه، گفت: با تلاش شبانه روزی همکارانم در مهر ماه امسال احکام بازنشستگی بیش از ۱۳۰۰ نفر از فرهنگیان بدون هیچگونه تاخیری صادر و در مهر ماه حقوق خود را دریافت خواهند کرد؛ تقریباً برای تمامی پرونده هایی که بدون مشکل بودند، احکام بازنشستگی صادر شده است.

در ادامه بازنشستگان حاضر در جلسه نیز مطالبات و دغدغه های خود از جمله همسان سازی حقوق بازنشستگان و دائمی شدن آن، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و تدوین بیمه تکمیلی جامع، اعمال امتیازات منطقه عملیاتی موضوع بند(ج) و(ث) ماده ۱۱۲قانون برنامه ششم توسعه برای بازنشستگان، ترویج فرهنگ تکریم و احترام پیشکسوتان و بازنشستگان در سطح جامعه، اعطای تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک صادرات استان به بازنشستگان، رفع تبعیض حقوق بازنشستگان دستگاه های اجرایی مختلف و…را مطرح کردند و خواستار پیگیری و اجرای قوانین مربوطه در این خصوص شدند.