کتاب «حکمت‌نامه سالمندان» به زودی منتشر می‌شود

مدیر انتشارات دارالحدیث قم از انتشار کتاب «حکمت‌نامه سالمندان» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمد تقی سبحانی‌نیا، با اشاره به آماده انتشار شدن کتاب «حکمت‌نامه سالمندان»، اظهار داشت:‌ این اثر از مجموعه آثار پژوهشگاه قرآن و حدیث است که با بهره‏‌گیرى از رهنمودهاى حکیمانه قرآن و سخنان نورانى اهل بیت(ع)، به موضوع سالمندان پرداخته است.
وی خاطرنشان کرد: کتاب حکمت‌نامه سالمندان، بر ترویج آموزه‌های دینی تأکید دارد و در آن اسلام به عنوان پیام‌‏آور همه دوران ذکر شده تا همگان از این برنامه در زندگی خود بهره‌مند شوند.
مدیر انتشارات دارالحدیث با اشاره به اهمیت آشنایی همه گروه‌ها و اقشار با آموزه‌های دینی، گفت: نیازهای مخاطبان در ارائه آموزه‌های دینی ضرورتی انکارناپذیر است و کتاب حکمت‌نامه سالمندان نیز به همین منظور تولید شده است.
وی به فصول این کتاب اشاره کرد و افزود: نعمت عمر طولانی و سالمندی، بهره‌گیری از فرصت جوانی، آثار و برکات عمر طولانی در نیکو رفتاران، عوامل افزایش و کاهش عمر، حقوق سالمندان، تشویق به رعایت حقوق والدین در سالمندی، بایسته‌ها و پرهیزهای سالمندی، احکام سالمندان، هشدار به سالمندان بد رفتار، عوامل پیری و درس‌هایی از برخی کهنسالان از جمله فصول این کتاب است.
سبحانی‌نیا یادآور شد: آیات و روایات در حکمت‌نامه سالمندان ذکر شده و در مواقع ضروری نویسنده به تحلیل و بیان پرداخته است. در این اثر، متن و ترجمه آیات و روایات برای مخاطب ذکر شده است.
وی عنوان کرد: حکمت‌نامه سالمندان از سوی آیت‌الله ری شهری با همکاری محمد حسین صالح‌آبادی تألیف شده و ترجمه آیات و روایات این اثر بر عهده حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی بوده است.