برگزاری تورهای گردشگری خارجی در خانه امید گرگان

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری در استان گلستان گفت: خانه امید گرگان برای بازنشستگان تورهای گردشگری داخلی و خارجی برگزار می کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، رضا جعفری با اشاره به ۱۰ سفر خارجی که برای بازنشستگان کشوری گرگان در سال گذشته انجام شد، افزود: خانه امید گرگان با ارائه تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی، تورهای گردشگری برای سفرهای خارجی به ارمنستان، گرجستان و عتبات عالیات و سفرهای داخلی برای بازنشستگان کشوری برگزار می کند.
وی با بیان اینکه خانه امید گرگان به صورت خودگردان درآمدزایی می کند و هزینه چندانی بر دوش صندوق بازنشستگی کشوری تحمیل نمی کند، اظهار داشت: از آنجایی که این خانه استخر ندارد، با استخرشهر قراردادی منعقد شده تا بازنشستگان با تخفیف ۶۰ درصدی از مزایای آن بهره مند شوند.
جعفری بیان داشت: با تعامل و هماهنگی صورت گرفته با سازمان فنی و حرفه ای استان، در خانه امید گرگان، مهارت های درآمدزا به بازنشستگان با هدف اشتغال مجدد، آموزش داده می شود؛ همچنین کارگاه های آموزشی کارآفرینی به صورت هفتگی در این مکان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه بیشتر فعالیت های اجتماعی و رفاهی بازنشستگان کشوری استان گلستان در خانه امید انجام می شود، افزود: با تعامل با جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار استان، برای بازنشستگان حواله گوشت و مرغ ماه رمضان دریافت شده، همچنین در تعامل با بانک صادرات، پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی خرید کالا برای بازنشستگان هماهنگ شده است.
جعفری، حافظ خوانی بانوان و آقایان، توسعه طب سنتی، مشاوره حقوقی، دوره های آموزشی آلزایمر، گروه سرود زنان و انجام فعالیت های اسکلتی ورزشی زنان را از جمله فعالیت های فرهنگی ورزشی خانه امید گرکان عنوان کرد.
وی ادامه داد: خانه امید گرگان نیاز به تجهیزات ورزشی از جمله میز تنیس، دارت، صندلی ماساژ و میز شطرنج و یک کتابدار برای کتابخانه دارد.
جعفری یادآور شد: مدیر اجرایی خانه امید گرگان در حال حاضر به صورت افتخاری و رایگان فعالیت می کند، انتظار می رود پس از تدوین چارت سازمانی، نحوه پرداخت حقوق و مزایای مدیران خانه های امید درسطح کشور ساماندهی شود.

خبرنگار: مینا شیروانی ناغانی