رشد سود‌آوری ایرانول در سال ۹۵

صورت‌های مالی شرکت اصلی و تلفیقی حسابرسی نشده شرکت نفت ایرانول (شرانول) برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۹۵ منتشر شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از دنیای اقتصاد، صورت های مالی شرکت اصلی و تلفیقی حسابرسی نشده شرکت نفت ایرانول برای سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند اعلام شد. براین اساس، سود سهام تلفیقی به ازای هر سهم ۲۰۳۳ ریال است که رشد ۴۷ درصدی نسبت به سال قبل دارد، سود شرکت اصلی نیز برای هر سهم ۲۰۲۵ ریال است که نسبت به سال ۹۴، رشد ۳۹ درصدی را تجربه کرده است.
براساس اطلاعات منتشر شده در سایت کدال، اولین گزارش پیش‌بینی سود هر سهم نفت ایرانول برای سال مالی منتهی به اسفند ۹۵، برای شرکت اصلی ۱۸۲۹ ریال و آخرین پیش‌بینی ۱۹۴۶ریال اعلام شده بود که در نهایت، مبلغ ۲۰۲۵ ریال محقق شد. این رقم در مقایسه با اولین و آخرین پیش‌بینی، به ترتیب ۱۱ و ۴ درصد افزایش داشته است.
مجموع مبلغ سود خالص تلفیقی نفت ایرانول، معادل دو هزار و ۳۳ میلیارد و ۳۱۱ میلیون ریال و سود خالص شرکت اصلی نیز دو هزار و ۲۴ میلیارد و ۶۸۶ میلیون ریال است. همچنین مجموع سود انباشته تلفیقی شرکت به مبلغ دوهزار و ۸۷۸ میلیارد و ۷۷۹ میلیون ریال و سود انباشته شرکت اصلی به مبلغ دو هزار و ۹۰۷ میلیارد و ۸۳۳۳ میلیون ریال بوده است. این مبالغ نسبت به مبالغ مشابه در سال قبل از آن، به ترتیب از رشد ۴۸ درصدی در صورت مالی تلفیقی و ۴۷ درصدی در شرکت اصلی برخوردار است.