پس از نزدیک به یک قرن زندگی نیکوکارانه؛

بدرالملوک امام، معلم بازنشسته و مادر خیریه‌های ایران، درگذشت

بانو بدرالملوک امام که به مادرخیریه های ایران معروف بود، در روز ۲۱ مهر ماه در ۹۷سالگی چشم از جهان فروبست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری،  این زن نامدار و اثرگذار که فعالیت های نیکوکارانه خود را از ۷۰ سال پیش در شهر قم آغاز کرده بود، تا به امروز ده ها موسسه خیریه را راه اندازی و مدیریت کرده است.

بدرالملوک امام در سال ١٣٠۵ در ابهر به دنیا آمد و مددکاری را از کودکی در کنار مادربزرگش آموخت. این بانوی نیکوکار که شغل معلمی را انتخاب کرده بود، برای بیش از سه دهه به کار مددکاری اجتماعی و کمک به بیماران سرطانی و کودکان بی‌سرپرست پرداخت.

کمک به ساخت مدرسه های شهید فیاض‌بخش، شهید پاک‌نژاد و شهید امام موسی صدر در تهران، راه اندازی «دارالاکرام حضرت ابوالفضل (ع)»، موسسه نیکوکاری «مهر کوثر» در کرج و «سلوک پویا» در سعادت‌آباد برای حمایت و سرپرستی صدها کودک تنها بخشی از فعالیت های این بانوی نیکوکار بوده است.

به دنبال تلاش های نیکوکارانه مادر خیریه‌های ایران تاکنون ۶هزار دانش آموز در سراسر کشور از خدمات بورسیه تحصیلی و بسته های حمایتی معیشتی، آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی، مشاوره و مددکاری و مهارت‌آموزی برخوردار شده اند.

بدرالملوک امام که یکی از زنان نامدار و اثرگذار یک قرن اخیر است، در سال ۱۴۰۰ جزو صد زن نمونه‌ قرن در ایران شناخته شد و نامش در طرح «زنان نامدار قرن» که توسط اداره‌کل امور بانوان شهرداری تهران اجرا شده آمده است.

صندوق بازنشستگی کشوری ضایعه درگذشت این بانوی مددکار برجسته را به خانواده و ۶۰۰۰ فرزند معنوی وی و همچنین جامعه بازنشستگان کشوری تسلیت می گوید.