با هدف رسیدگی به مشکلات بازنشستگان انجام شد:

برگزاری جلسه پرسش و پاسخ مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی با بازنشستگان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان

جلسه پرسش و پاسخ با بازنشستگان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی برگزار و بازنشستگان به طرح مسایل و مشکلات خود در امور مختلف پرداختند.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان مرکزی ، مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی یکم آبان ماه سال جاری با حضور در سازمان جهاد کشاورزی استان ، بهمراه رئیس سازمان ، معاونین سازمان جهاد کشاورزی و رئیس کانون جهاد نسبت به پاسخگویی به سوالات بازنشستگان و موظفین در حوزه های مختلف پرداختند .

در  ابتدای این جلسه کانون بازنشستگان جهاد نسبت به ارائه گزارشی از فعالیتها و اقدامات صورت گرفته در این کانون برای بازنشستگان عضو کانون خبر دارد . سپس سه نفر از بازنشستگان به نمایندگی از سایرین به طرح موضوعات و مسائل مختلف در حوزه ایثارگران ، رفاهیات ، و سایر مطالبات بازنشستگان پرداختتند .

صدیقه حسامی مدیر صندوق بازنشستگی کشوری بعد از مطرح شدن سوالات و درخواست های بازنشستگان نسبت به پاسخگویی به موارد مطروحه اقدام  نمودند و در ادامه  گزارشی از اقدامات صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه رفاه و معیشت بازنشستگان ارائه گردید . ایشان اظهار نمودند در این جلسه سعی بر این بوده که مواردی که از سوی بازنشستگان مطرح می گردد و  از سوی صندوق بازنشستگی قابل پیگیری است جمع بندی گردد  تا بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به  پیگیری و حل مشکلات بازنشستگان اقدامات لازم صورت پذیرد.

از جمله این موضوعات اعمال کامل امتیاز ایثارگری در احکام متناسب سازی بازنشستگان جهاد کشاورزی، پرداخت معوقات متناسب سازی حقوق بازنشستگی ناشی از اعمال سوابق مدیریتی و ایثارگری ، پرداخت به موقع کسورات دستگاههای اجرایی ، آگاهی از مولفه های تاثیر گذار در محاسبه حقوق بازنشستگی با درج در حکم بازنشستگی ، ارتقای سطح خدمات بیمه تکمیلی بوده است. وی در ادامه با اشاره به اینکه در اجرای تبصره ۲ ماده ۵ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال جاری و ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری دستگاههای اجرایی مکلف هستند در چارچوب اعتبارات مصوب و ابلاغی نسبت به ارائه امکانات رفاهی و بیمه تکمیلی همانند شاغلین ، برای بازنشستگان نیز بپردازند خوستار اجرا ، توسعه و ارتقای این خدمات در دستگاههای اجرایی گردید .

در ادامه این جلسه صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه برخی اقدامات رفاهی که در دستگاه مربوطه ویژه بازنشستگان جهاد برنامه ریزی و اجرا شده است اظهار نمود که انشاله با همکاری و مشارکت خود بازنشستگان جهاد کشاورزی بتوانند خواسته ها و مطالبات به حق بازنشستگان را پیگیری نمایند.