با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان مرکزی؛

دوره آموزشی خودمراقبتی در دوران سالمندی در خانه امید اراک و استقبال بازنشستگان برگزار شد

دوره آموزشی خودمراقبتی در دوران سالمندی با عنوان “سالمندیاری” در خانه امید اراک و با استقبال پرشور بازنشستگان استان برگزار شد.

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، به نقل از روابط عمومی مدیریت استان مرکزی ، اولین جلسه از دوره آموزشی خودمراقبتی در دوران سالمندی با عنوان “سالمندیاری” با حضور پرشور بازنشستگان در خانه امید اراک برگزار شد.

در این دوره آموزشی که یکشنبه ها و سه شنبه ها در خانه امید اراک برگزار می شود، مسائلی چون آشنایی با سیستم بدن سالمند، مشکلات شایع جسمی، مشکلات ناشی از حوادث دوران سالمندی، نحوه استفاده از کپسول اکسیژن، نحوه استفاده از دارو طبق توصیه پزشک، تغذیه سالم، چگونگی سنجش علائم حیاتی، بکارگیری و مراقبت از تجهیزات و وسایل کمکی در توانبخشی، آشنایی با مشکلات شایع روانی سالمندان،  بهداشت روان سالمندان، روش برقراری ارتباط همدلانه با سالمند، فعالیت های فرهنگی، ورزشی و تفریحی مناسب سالمندان و آموزش مقدماتی تزریقات به بازنشستگان آموزش داده می شود.

«صدیقه حسامی» مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی با اعلام این موضوع که این دوره آموزشی با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان مرکزی برنامه ریزی و اجرا شده است ، گفت: این دوره آموزشی طی ۶ الی ۸ جلسه مستمر (دو روز در هفته) در خانه امید اراک برگزار می شود که امیدواریم بازنشستگان عزیز با شناخت و استفاده از روش های خودمراقبتی در دوران سالمندی بتوانند به سلامتی و طول عمر بیشتری دست یابند و بتوان از ابتلا به انواع بیماری های جسمی و روحی در این دوران تا حدودی پیشگیری کرد.

وی تصریح کرد: خودمراقبتی یکی از اساسی ترین اصول حفظ سلامتی است و بازنشستگان با حضور در این دوره آموزشی و با آموختن دانش لازم در این زمینه گام های مناسبی برای کاهش استرس ناشی از بیماریهای دوران سالمندی بر می دارند.

حسامی ابراز امیدواری کرد که این دوره آموزشی در راستای بهبود کیفیت زندگی پیشکسوتان عزیز موثر و مفید باشد.

به گفته مدیر صندوق بازنشستگی استان مرکزی، با توجه به اینکه یکی از روش های خودمراقبتی در سالمندان، دگر مراقبتی بوده و این امر نیازمند حضور و همکاری شخص دیگری است، به همین دلیل، امکان حضور سایر اعضای خانواده بازنشستگان در این دوره آموزشی نیز فراهم شده است.