سفیران ورزشی صندوق بازنشستگی کشوری در ۳۰ استان کشور

مدیرکل امور اداری صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اداره آموزش و پژوهش صندوق اقدام به تربیت سفیران ورزشی و تغذیه از میان بازنشستگان کشوری کرده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، امیرحسین غلام زاده اظهار داشت: در همین راستا، ۶۰۰ نفر از بازنشستگان کشوری سال گذشته به صورت آزمایشی، با هدف فرهنگ سازی و توسعه ورزش بازنشستگان در استان های کرمان، خراسان جنوبی، گلستان، گیلان و خراسان رضوی آموزش دیدند و امسال نیز این طرح در ۲۵ استان دیگر انجام می شود.
غلام زاده با اشاره به آموزش ۶۰ سفیر ورزشی در ۳۰ استان کشور، افزود: در هر استان دو نفر به عنوان سفیران صندوق بازنشستگی کشوری برای توسعه ورزش بازنشستگان آموزش می بینند.
وی گفت: دوره های آموزشی “سفیران پیشگیری از آلزایمر” نیز با همکاری انجمن آلزایمر ایران و استفاده از اساتید مجرب و متخصص در تهران و تعدادی از استان ها برای ۱۳۵ بازنشسته کشوری معادل ۲۴۴۰ نفر ساعت آموزش، برگزار شد.
غلام زاده بیان داشت: با توجه به اهمیت و ضرورت آموزش کارکنان، بازنشستگان کشوری و خانواده های آنان، صندوق بازنشستگی کشوری هرسال بودجه آموزشی مناسبی را به این مهم اختصاص می دهد.
وی با اشاره به برخی از اقدامات برای آمادگی ورود به دوران بازنشستگی، گفت: تهیه و تنظیم طرح «ورود به دوران بازنشستگی» و ارائه آن به شورای ملی سالمندان و همچنین برگزاری دوره های آموزشی کارکنان بالای ۲۵ سال سابقه برای ۴۷ نفر با حدود ۳۷۶ نفر ساعت از جمله این اقدامات است.
غلام زاده با اشاره به اقدامات حوزه آموزش بازنشستگان و خانواده آن ها نیز بیان داشت: دوره های آموزشی مرتبط با بازنشستگان و خانواده ها، بر اساس بررسی مطالعات داخلی و خارجی موجود و نیازسنجی های انجام شده در ماژول «از اشتغال تا بازنشستگی» در سایت پایش به نشانی payesh8523.ir طراحی و ارائه شده است.
غلام زاده بیان داشت: همچنین با عقد تفاهم نامه بین صندوق بازنشستگی کشوری و موسسه سفیر گفتمان، کارکنان، بازنشستگان و خانواده آنان از تخفیف ۲۵ درصدی ثبت نام در دوره های آموزشی زبان انگلیسی برخوردار می شوند که تاکنون ۱۵۰۰ نفر در سراسر کشور از این طرح استفاده کردند.

خبرنگار: مینا شیروانی ناغانی