پرتال پایش، دریچه ای برای تعاملات چند سویه بازنشستگان کشوری

مدیر پرتال پایش و مشاور آموزش و پژوهش صندوق بازنشستگی کشوری گفت: پرتال پایش دریچه ای برای مشارکت گسترده و تعاملات چند سویه بازنشستگان سراسر کشور است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، حسین نوابخش اظهار داشت: با توجه به لزوم توسعه فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی با بازنشستگان کشوری، سایتی به نشانی payesh8523.ir طراحی و راه اندازی شده که در سایت صندوق نیز در دسترس است.
نوابخش با بیان اینکه «پایش» مخفف کلمه های پاکی، ایمان، یاری و شادی است، افزود: این بستر الکترونیکی جامع، با هدف استفاده از تجارب ارزشمند و خرد جمعی بازنشستگان با موضوعات مختلف از جمله اشتغال تا بازنشستگی، سلامت، تغذیه، سفر، خانواده، آلبوم عکس و فیلم، گل و گلخانه، آموزشی، علمی و تحقیقات و سرگرمی طراحی شده است.
وی با اشاره به طراحی و بارگذاری «پرسشنامه طلایی» در این پرتال، گفت: پرسشنامه طلایی نوعی خودآزمون است، که بازنشستگان و افرادی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند از این طریق مورد آزمون قرار گرفته و با فرصت ها و تهدیدهایی که برای ورود به دوران بازنشستگی پیش روی دارند تا حدودی آشنا می شوند.
مدیر پرتال پایش و مشاور آموزش و پژوهش صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه فرد بازنشسته می تواند با پرکردن این پرسشنامه میزان آگاهی خود را نسبت به دوران بازنشستگی، هزینه های مالی، روابط خانوادگی و اجتماعی آن بسنجد و سپس در دوره های آموزشی پایش شرکت کند، بیان کرد: این پرسشنامه ۲۵ سوال در حوزه عمومی، مالی، سلامت، ارتباطات اجتماعی، اوقات فراغت و اشتغال در دوران بازنشستگی دارد.
نوابخش با اشاره به نحوه پرکردن این پرسشنامه الکترونیکی، گفت: وقتی فرد به صورت الکترونیکی این پرسشنامه را پاسخ می دهد، بلافاصله نتایج تحلیل آنرا مشاهده می کند. اگر چنانچه شاغل باشد برای ورود به دوران بازنشستگی برنامه پیشنهادی دریافت می کند و چنانچه بازنشسته باشد می تواند برنامه این دوران را بهبود دهد.
وی با اشاره به بخش مشاوره پزشکی برای بازنشستگان در سایت پایش، بیان داشت: برای این بخش، نام اختصاری “مطب” که همان “مشاوره طبی بازنشستگان” است انتخاب شده که در این بخش، خدمت به صورت آنلاین صورت گرفته و فرد در لحظه سوال و یا مشکل پزشکی خود را مطرح و در همان زمان، پزشک مشاور به وی پاسخ می دهد.
نوابخش گفت: هدف از این کار، ایجاد بستر الکترونیکی رایگان در حوزه پزشکی است. پزشک کلینیک به سوالات بازنشستگان ضمن پاسخ، مشاوره می دهد که به کدام پزشک متخصص مراجعه کنند یا چه سیری از درمان را دنبال کنند؛ در واقع نوعی مشاوره رایگان پزشکی در این کلینیک آنلاین انجام می شود.
وی اظهار داشت: پزشک مشاور سایت پایش همه روزه سوالات پزشکی که در سایت و در بخش مربوطه طرح شده را به صورت کاملا محرمانه پاسخ می دهد.
مدیر پرتال پایش صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه این پرتال از یکسال قبل فعالیت خود را آغاز کرده اما به صورت رسمی رونمایی نشده است، تصریح کرد: در برنامه های آینده پرتال پایش، بستری برای آموزش بازنشستگان در محورهای آموزش تغذیه، ورزش، حرفه آموزی و آموزش های پیشگیری از بیماری هایی مثل آلزایمر فراهم می شود.

خبرنگار: مینا شیروانی ناغانی