حضور فعال صندوق در دوره آموزشی ISSA

دوره آموزشی اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA) با همکاری سازمان بین المللی کار (ILO) از ۲۲ تا ۲۶ خرداد ماه جاری در شهر تورین ایتالیا برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، از مهمترین موضوعات مورد بحث و گفت و گو در این رویداد بین المللی، می توان به سرمایه گذاری صندوق های بیمه اجتماعی براساس راهنمایی های اتحادیه، اصول و مبانی سرمایه گذاری دولتی و انواع آن، مدیریت سرمایه گذاری داخلی وخارجی، اصول اتحادیه در حکمرانی خوب، محاسبات اکچوئری و فناوری اطلاعات و اتباطات براساس دستورالعمل های اتحادیه اشاره کرد.
در این دوره آموزشی بین المللی، بیش از ۹۰ نفر شرکت کننده از ۳۵ کشور مختلف از جمله آرژانتین، بلژیک، کانادا، اندونزی، نیجریه، ایران، کیپ تاون، نپال، سومالی، عمان، مالدیو، سیرالئون و … حضور داشتند که نمایندگانی از صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این دوره شرکت کردند.
براساس این گزارش، دوره آموزشی اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ISSA) از سه بخش تشکیل شده است. در ابتدا، تمامی افراد شرکت کننده در این دوره به منظور آمادگی و دریافت آموزش های مقدماتی، بخشی از آموزش های لازم را به صورت آموزش از راه دور گذرانده و در آزمون های آنلاین این دوره نیز شرکت کردند.
بخش دوم این دوره آموزشی، در شهر تورین ایتالیا به صورت کارگاه آموزشی حضوری به مدت ۵ روز برگزار شد. فراگیران پس از آموزش های حضوری، با انتخاب یکی از چالش های سازمان مطبوع خود به ارائه راه حل برای رفع آن چالش براساس دستورالعمل های اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی و معرفی چالش مورد نظر به سایر شرکت کنندگان دوره پرداختند.
درمرحله سوم نیز قرار است، فراگیران این دوره آموزشی، گزارش کارشناسی کاملی را به صورت مقاله درخصوص مباحث مطروح شده در دوره آموزشی تهیه و ارائه کنند.

خبرنگار: فریبا بهزاد